beantwoord

Naar perron zonder OV of kaartje

  • 17 February 2023
  • 13 reacties
  • 355 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik ga zondag met de trein naar Keulen en vertrek vanaf Den Bosch. Ik ga met een groep die de trein al neemt in Utrecht. In de trein uit Utrecht zit iemand die mijn kaartje heeft. Ik heb dus geen treinkaartje als ik op het station aankom, maar wil natuurlijk wel graag door de poortjes om het perron te kunnen komen. Hoe doe ik dat?

icon

Beste antwoord door Tochjo 17 February 2023, 21:36

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zonder kaartje kun je niet door de poortjes. Je moet op het station in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs. Kan diegene die jouw kaartje heeft deze niet mailen of een pdf sturen?

Reputatie 7
Badge +1

Het beste inderdaad met de PDF.

Zo niet, druk dan op de blauwe infoknop (meestal naast het brede poortje) en zeg dat je een internationaal kaartje hebt maar dat het poortje niet open wil.

Badge +3

Station Den Bosch heeft geen poortjes.

Badge +3

Oeteldonk (Den Bosch) heeft geen poortjes dus stap gerust in de trein om de persoon met je kaartje te ontmoeten.

Edit: Tochjo was me voor dus beste antwoord 😅 Alaaf en goede reis @Jan C 

Reputatie 3

En als er wel poortjes zijn inchecken en door het poortje lopen. En dan uitchecken maar niet door het poortje lopen.

Badge +3

En als er wel poortjes zijn inchecken en door het poortje lopen. En dan uitchecken maar niet door het poortje lopen.

Kan ook, als je een ov-chipkaart hebt met voldoende saldo (of een Flex abonnement of passage).

Hoe dan ook speelt dit niet op ‘s-Hertogenbosch. Komt helemaal goed https://www.koeln.de/tourismus/karneval met een groep vanuit Utrecht, zolang die internationale trein maar in Den Bosch stopt!

En anders moet je op eigen kosten naar Arnhem zien te komen (tot een station waar je jezelf bij de rest van het gezelschap kunt toevoegen).

Reputatie 7
Badge +3

Station Den Bosch heeft geen poortjes.

Klopt, even vergeten, stap daar meestal alleen over.

Maar ook als er paaltjes staan moet je op het station en perron een geldig vervoersbewijs hebben.

Badge +3

Maar ook als er paaltjes staan moet je op het station en perron een geldig vervoersbewijs hebben.

Nee, in de trein pas.

Reputatie 7
Badge +3

Maar ook als er paaltjes staan moet je op het station en perron een geldig vervoersbewijs hebben.

Nee, in de trein pas.

Nee hoor, volgens de huisregels moet je binnen de poortjes/paaltjes in her bezit zijn van een vervoersbewijs, of een passagebewijs.

Badge +3

Huisregels… zoals nergens roken en zo?

Het zal wel ergens staan, maar als je iemand uitzwaait op een perron zonder poortjes doe je niets verkeerds.

Als er iemand met jouw internationale (groeps)kaartje al in een trein zit is het ook prima, neem de conducteur maar mee naar die persoon, want het vervoerbewijs (op jouw naam) bestaat.

Reputatie 7
Badge +3

Het mag niet maar in de praktijk zal het zo’n vaart niet lopen.

Reputatie 7
Badge +3

Huisregels… zoals nergens roken en zo?

Het zal wel ergens staan, maar als je iemand uitzwaait op een perron zonder poortjes doe je niets verkeerds.

Als er iemand met jouw internationale (groeps)kaartje al in een trein zit is het ook prima, neem de conducteur maar mee naar die persoon.

Ja het staat in een ander topic, ik had daar een foto gepost van de huisregels op stations.

En jawel, als je iemand uitzwaait zou je in principe ook op het perron zonder poortjes binnen de paaltjes een vervoersbewijs moeten hebben, al zal de kans op een boete minimaal zijn.

En ja als iemand in de trein zit met met jouw kaartje en jij staat nog op het perron kan die conducteur tegen wie jij zegt dat jouw reisgenoot in de trein jouw kaartje heeft jou gewoon beboeten.

En ook voor roken op een perron kun je beboet worden, al heb ik dat nooit zien doen. Dat beboeten dan. Dat roken wel, dat wordt tegenwoordig ook weer in de trein gedaan.

Badge +3

En ja als iemand in de trein zit met met jouw kaartje en jij staat nog op het perron kan die conducteur tegen wie jij zegt dat jouw reisgenoot in de trein jouw kaartje heeft jou gewoon beboeten.

Vertel.. die conducteur gaat dus gewoon de tijd nemen om jou staande te houden en te beboeten, of je mag niet instappen?

Terwijl je ook samen naar de persoon met jouw ticket kan lopen? Knap, maar op zich niet ondenkbaar… 

Reageer