beantwoord

Niet gebruikt ticket wegens geannuleerde vlucht

  • 3 March 2023
  • 3 reacties
  • 142 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb een niet gebruikt ticket, doordat mijn vlucht 15 minuten voor vertrek geannuleerd is. Ik had mijn ticket al wel in mijn ns app staan, want je verwacht niet dat de vlucht zo kort van te voren geannuleerd wordt. Via de telefonische klantenservice geven ze aan dat het ticket daarom niet voor restitutie in aanmerking komt en dat ik via de chat bewijsmateriaal kan aanleveren. Echter de chat is niet door te komen. NS wat nu? Ik heb nu onnodig €30,00 betaald. Daar moet toch een oplossing voor zijn lijkt me? Graag uw reactie. Dank

icon

Beste antwoord door Stijn NS 3 March 2023, 13:03

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag MkGr en welkom bij de NS Community.

Wat telefonisch is aangegeven is correct. E-tickets kunnen officieel gezien niet gerestitueerd worden, maar als je bewijs kan aanleveren dat jij de reis niet kunt maken (door bijv. een geannuleerde vlucht) kan daar mogelijk een uitzondering in gemaakt worden.

Dat bewijs kun je dan via een tekstueel kanaal aanleveren, zoals chat. Ik weet niet hoe druk het momenteel is bij de chat, maar je hoort daar wel gewoon geholpen te worden. Je kunt eventueel ook een bericht sturen via Facebook of Twitter. Zie deze pagina voor de details daarvan.

En anders indienen bij je reisverzekering.

Reputatie 3

Als je vlucht 15 minuten voor vertrek geannuleerd wordt sta je toch al lang bij de gate,
en heb je je ticket al gebruikt?

Of bedoel je 15 minuten voordat je van huis zou gaan?

Reageer