Ik ga naar Limburg, in deze reis moet je een paar keer overstappen van NS naar Arriva/Blauwnet. Als ik een kaartje koop met mijn beginpunt en de eindbestemming, kan ik dan meerdere keren met datzelfde treinkaartje in- en uitchecken tussen NS/Arriva?
Welkom bij de NS Community!
Bij het kopen van een treinkaartje (uit een automaat) voor tussen A en B krijg je bij meerdere mogelijkheden de verschillede routekeuzes en prijzen.
Bij een e-ticket (via de app of reisplanner) ook, tik een reisadvies aan en je krijgt de prijs voor de betreffende route.
Met een e-ticket kan je niet in/uitchecken, alleen poortjes openen als je die toevallig tegenkomt.
Voor maximale flexibiliteit, vergeet e-tickets of automaatkaartjes en reis gewoon op je bankpas (wel netjes overstappen tussen vervoerders natuurlijk).
Geldt dit ook voor een ouderwets papieren treinkaartje? Zitten de tussenstops waar ik dan in en uit moet checken tussen ns en arriva/blauwnet daar bij in, of moet ik daar een apart kaartje voor halen?
Geldt dit ook voor een ouderwets papieren treinkaartje? Zitten de tussenstops waar ik dan in en uit moet checken tussen ns en arriva/blauwnet daar bij in, of moet ik daar een apart kaartje voor halen?
Een automaat geeft je een kaartje met een route erop (Blauwnet/NS/Arriva). Tussen vervoerders moet je ‘overstappen’ (dus uit- en weer inchecken). Dat staat ook op het kaartje zelf.
Een kaartje uit een automaat koop je met een bankpas. Met die bankpas zelf kan je ook gewoon reizen en is 1 euro goedkoper dan het kaartje uit de automaat.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.