De NS maakt het haast onmogelijk om met de trein te reizen met een schoolklas van jongeren.
Duurzaamheid?! Echt niet! Klantgericht? Nee!
De nieuwe generatie laten wennen aan het OV? Nee!
Om met een klas van 30 leerlingen met de trein op schoolreis te gaan moet je ontzettend veel stappen zetten:
- APP van de NS installeren
- Lid worden van de NS
- Kaartjes kopen. Dat kan alleen per 10! Per kaartje de naam van de leerling invullen. Dat moet je dus per 10 doen. Kost een bak met tijd.
- Kaartjes via je mail downloaden. Deze E-tickets weer een voor een uitprinten.
- Alles bij elkaar 1,5 uur ben je ermee kwijt!
Echt heel bijzonder! Hoe kan een bedrijf dat voor duurzaamheid zou moeten staan nou op deze manier het reizen met grote groepen onaantrekkelijk maken? Uit gemak pakken we maar weer de diesel slurpende bus die veel duurder is en bovendien heel slecht is voor het milieu. NS doe er een keer iets aan!
Al diverse malen contact gehad met de klantenservice, maar verder dan een antwoord: die service verlenen we niet (want we hebben daar onderzoek naar gedaan) levert het niet op.