beantwoord

online kaartje kopen met Mastercard

  • 8 August 2023
  • 11 reacties
  • 223 Bekeken

Ik heb heel wat pogingen gemaakt om op een gemakkelijk manier reis kaartjes online te kopen, en met mijn Australische Mastercard te betalen – die betaling gaat via Buckaroo.  Zo iets moet heel vlot lopen.

De NS we site ziet er hier voor goed uit, in heb één keer succes gehad en mijn kaartje kunnen kopen. 

Daar na liep alles elke keer helemaal mis, na dat mij bestellingen en betaling gecontroleerd waren.

Vandaag mislukte mij bestelling weer.  Dit gebeurt telkens weer.

Het is handig om een kaartje online te kunnen kopen, maar ik kan nergens een andere manier van betalen vinden – b.v. PayPal, of via een factuur die ik direct uit mij bank kan betalen.

NS Chat hielp me helemaal niet en zeiden ja, je kunt met Mastercard betalen, of naar een loket op een station gaan. Punt.  

Natuurlijk is er geen loket in Australië, en omdat ik op een vlugge tocht naar Nederland kom, wil ik graag vlug en direct van het vliegveld de trein instappen. Daarom is de online optie zo handig.

Is er iets mis met het NS betaling systeem?  Kan ik op een andere manier online bestellen en betalen?

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 9 August 2023, 11:22

Bekijk origineel

11 reacties

U zou overigens ook gewoon met uw creditcard moeten kunnen in- en uitchecken op het station. Dan hoeft u helemaal geen kaartje te kopen.

Badge +3

Met de kaart zelf inchecken zou moeten lukken, maar ik begreep dat Mastercard creditcards wel werken maar debit cards (soms) problemen gaven.

Reputatie 7
Badge +1

Het kan de moeite lonen bij bij de kaartverstrekker na te vragen waarom bepaalde betalingen niet zijn gelukt. Zeker als het eerst wel lukt en later niet meer.

Is er nog een bepaalde foutmelding als de betaling mislukt?

Is het een creditcard of is het Debit Mastercard?

Dank je wel allemaal. even vlug wat antwoorden:

  1. Ik gebruik een Mastercard credit card.
  2. Ik heb Buckaroo gevraagt wat er aan de hand kan wezen, en die wijsde mij door naar NS..
  3. “Uw betaling is mislukt” is elke keer het resultaat van NS na ik de betaling heb gemaakt - behalve dan die ene keer waar het wel lukte.
  4. Ja, ik weet dat ik het via de automaat op het station kan doen, maar er is niet zo’n ding aanwezig in Australie 😁, en ik will het niet gebruiken in NL terwijl ik mijn baggage om mijn schouders heb en een trek koffer er bij.
  5. . NS bied het online kopen van tickets te kopen aan, en dat behoeft dan toch vlot to lopen?
  6.  Ik heb online met NS over mijn klacht gesproken.  Geen oplossing, maar mijn frustratie erkend en ook mijn gis dat ergens in het IT systeem iets mis moet wezen.  Ik hoop dat ze het verder onderzoeken.
  7. Ik heb het nu net twee keer weer geprobeerd - zelfde mislukking!
  1. Ja, ik weet dat ik het via de automaat op het station kan doen, maar er is niet zo’n ding aanwezig in Australie 😁, en ik will het niet gebruiken in NL terwijl ik mijn baggage om mijn schouders heb en een trek koffer er bij.

Ik had het niet over een kaartje kopen in de automaat maar over in- en uitchecken met uw creditcard.

Ja Tamzin, OK. 

Ik wil het gewoon niet zo doen, vanwege deze ervaring met mijn credit card en NS, en punt 4 van mijn eerste antwoord. 

Misschien ietsje ouderwets van me 😀, maar ik wil liever het kaartje van te voren in mijn hand hebben, en die gelegenheid is me van de NS aangeboden. Het geeft me nu de pest dat iets dat blijkbaar zo gemakkelijk moest wezen niet lukt.  Pim van NS klachten snapt het helemaal.  Ik hoop dat NS uit vind wat er hier mee eigenlijk aan de hand is, en dat anderen dus mijn nare ervaring niet voor komen.  Mijn  IT vriend zegt dat het misschien een computer ‘loop’ is waaruit een ontsnapping maar zelden gebeurt. 

Reputatie 7
Badge +3

Er gaat wel eens iets mis in het internationale betalingsverkeer. Zo heeft het jaren geduurd voordat ik mijn ING betaalpas kon gebruiken in automaten van Transport for London. Indertijd contact gehad met de klantenservice van zowel ING als TfL. Iedereen wees naar elkaar. Nog steeds meldt TfL op de website dat sommige Nederlandse kaarten niet werken voor contactloos reizen.

Ik zou in dit geval gebruik maken van de nieuwste betaalmogelijkheid die NS aanbiedt: reizen met de creditcard en daarmee in- en uitchecken. Het grootste voordeel is dat je geen risico loopt dat je je geld kwijt bent als je reis niet doorgaat of je je reis wilt wijzigen. Je wilt niet weten hoeveel mensen al teleurgesteld zijn geweest dat ze geen geld terugkregen van een e-ticket.

Meer informatie op https://www.ovpay.nl/nl/

 

Ja Tamzin, OK. 

Ik wil het gewoon niet zo doen, vanwege deze ervaring met mijn credit card en NS, en punt 4 van mijn eerste antwoord. 

U lijkt het niet te snappen. Er is een verschil tussen een kaartje kopen in de automaat (uw punt 4) of inchecken met uw creditcard.

Reputatie 7
Badge +1

U bent Nederlands neem ik aan en u zult waarschijnlijk familie hebben in Nederland?? Die kunnen het E-ticket voor u kopen en dan naar u mailen. (moeten ze natuurlijk wel uw gegevens op het E-ticket vermelden. U kunt uw familie dan later of vooruit terugbetalen. Ik ben met Tamzin eens dat inchecken via uw creditcard gemakkelijker is. 

Reputatie 7
Badge +3

Waarom zou je moeilijk doen met e-tickets terwijl je heel eenvoudig je creditcard kunt gebruiken om te reizen? 

Er zijn honderden topics over problemen met e-tickets omdat bijvoorbeeld een verkeerde reisdatum was ingevoerd, een reis niet doorging wegens ziekte etc. Allemaal problemen die te voorkomen zijn door juist niet van te voren een e-ticket te kopen maar te reizen met een bankpas of creditcard. Gaat de reis niet door dan hoef je helemaal niets te doen.

Dank je wel allemaal.  Alles is mogelijk.  Ik laat het hier maar met rust,  Het was een ‘eye opener’ hoeveel van jullie reageerde, en iedereen met het zelfde doel om mee te helpen. 

Ik kom er wel hoor.  

Reageer