beantwoord

Oplossing voor 7 personen naar F1 GP vrijdag 25 Augustus

  • 12 August 2023
  • 6 reacties
  • 34 Bekeken

Wij willen met 7 personen vanuit Enschede naar Zandvoort vrijdag 25 Augustus. Vertrektijd 5:50 Enschede. Weet iemand of we dan nog de groepskaart kunnen gebruiken? Zo niet, welke andere oplossing is er nog, nu de NS geen goedkopen F1 kaartjes meer aanbied.

Bedankt voor de feedback.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 12 August 2023, 12:45

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi RGE1972,

Groepsticket is geen optie want dan mag je tussen 6.30 en 9.00 uur niet in de trein zitten. Het goedkoopst is denk ik als twee van jullie Dal Voordeel aanschaffen en de anderen met Samenreiskorting meereizen. Iedereen zal dan wel een (anonieme) OV-chipkaart moeten hebben, anders heb je weer hetzelfde probleem met de spits.

Badge +3

Als u dat weekend meer treinreizen maakt, dan kan ook het Weekend Vrij-abonnement met dalkorting een goede optie zijn. Tot en met 20 augustus wordt deze combinatie een maand lang voor € 19,17 aangeboden. U reist dan een maand lang gratis per trein tussen vrijdag 18.30 uur en maandag 4.00 uur en met korting als u daarbuiten in de daluren incheckt. Een gratis OV-chipkaart is inbegrepen.

Reputatie 7
Badge +1

Als u dat weekend meer treinreizen maakt, dan kan ook het Weekend Vrij-abonnement met dalkorting een goede optie zijn. Tot en met 20 augustus wordt deze combinatie een maand lang voor € 19,17 aangeboden. U reist dan een maand lang gratis per trein tussen vrijdag 18.30 uur en maandag 4.00 uur en met korting als u daarbuiten in de daluren incheckt. Een gratis OV-chipkaart is inbegrepen.

Lijkt mij dat dit veruit de goedkoopste oplossing is. Ik neem aan dat de groep na de race op zondag weer teruggaat naar Enschede en die reis is dan volledig gratis. Voor de heenreis bedraagt het tarief dan € 17,22 p/p. betekent dat je voor de heen- en terug reis dan € 36,29 p/p kwijt bent. Daarnaast heb je dan natuurlijk nog 3 weken elk weekend vrij reizen.

Badge +3

Daarnaast heb je dan natuurlijk nog 3 weken elk weekend vrij reizen.

In totaal vijf weekenden bij een ingangsdatum van 25 augustus.

Reputatie 7
Badge +3

Als u dat weekend meer treinreizen maakt, dan kan ook het Weekend Vrij-abonnement met dalkorting een goede optie zijn. Tot en met 20 augustus wordt deze combinatie een maand lang voor € 19,17 aangeboden. U reist dan een maand lang gratis per trein tussen vrijdag 18.30 uur en maandag 4.00 uur en met korting als u daarbuiten in de daluren incheckt. Een gratis OV-chipkaart is inbegrepen.

Als u of de anderen nog geen OV-chipkaart hebben, bestel het dan wel op tijd. Bij meebestellen van een nieuwe kaart kan het abonnement op zijn vroegst 7 dagen na besteldatum ingaan, dit ivm het aanmaken en versturen van de nieuwe kaart. Wilt u het abonnement in laten gaan op de 25e dan kunt u het uiterlijk de 18e bestellen. Zelf zou ik het nog wat eerder doen, om niet het risico te lopen dat de kaart vrijdagochtend nog niet bezorgd is door vertraging bij PostNL of misschien weer eens een achterstand bij Translink die er andere jaren wel eens was vanaf augustus vanwege vele nieuwe aanvragen voor studenten.

Reputatie 7
Badge +3

Als u dat weekend meer treinreizen maakt, dan kan ook het Weekend Vrij-abonnement met dalkorting een goede optie zijn. Tot en met 20 augustus wordt deze combinatie een maand lang voor € 19,17 aangeboden. U reist dan een maand lang gratis per trein tussen vrijdag 18.30 uur en maandag 4.00 uur en met korting als u daarbuiten in de daluren incheckt. Een gratis OV-chipkaart is inbegrepen.

Lijkt mij dat dit veruit de goedkoopste oplossing is. Ik neem aan dat de groep na de race op zondag weer teruggaat naar Enschede en die reis is dan volledig gratis. Voor de heenreis bedraagt het tarief dan € 17,22 p/p. betekent dat je voor de heen- en terug reis dan € 36,29 p/p kwijt bent. Daarnaast heb je dan natuurlijk nog 3 weken elk weekend vrij reizen.

Als de reizen naar Zandvoort en terug naar huis de enige reizen zijn die deze 7 personen de komende maand gaan maken is het goedkoper om voor de heenreis de optie van mrfreeze te kiezen (maandje Flex Dal Voordeel icm Samenreiskorting) voor de heenreis en voor de terugreis wel een Groepsticket (tenzij men vrijdag voor 18:30 uur weer terug wil). Dan zijn de reiskosten voor de heenreis €17,22, voor de terugreis €7,15, totaal €24,37.  Daar komt voor degenen die het Dal Voordeel afsluiten nog €5,60 bij en bij degenen die nog geen OV-chipkaart hebben en met Samenreiskorting gaan reizen nog €7,50 voor een (anonieme) OV-chipkaart. 

Reageer