Skip to main content

Bij een P+R-locatie dicht bij het station krijg je korting op het parkeertarief als je een OV-chipkaart of een e-ticket kunt laten zien. Hoe werkt dit als je een papieren treinkaartje hebt gekocht uit een NS-automaat? Kun je hiermee ook de kortingsregeling gebruiken, en zo ja, hoe toon je dit bij de P+R? Zijn er specifieke stappen die je moet volgen of aanvullende voorwaarden waarmee je rekening moet houden? Of hebben die mensen pech omdat alles weer geregistreerd en traceerbaar moet blijven? 😇

In een kaartje uit de automaat zit een chip. Als je in- en uitcheckt werkt dat net als met een OV-chipkaart. Een papieren kaartje is een eenmalige OV-chipkaart.

Of hebben die mensen pech omdat alles weer geregistreerd en traceerbaar moet blijven? 😇

Welkom bij de NS Community!

Ja, als het over privacy gaat pech voor jou!

Een kaartje uit een automaat is meestal betaald met PIN (tenzij je er maximaal 20 muntjes in kunt gooien, en als ik me niet vergis kan dat op elk station volgens mij)

Er zal voor korting dus toch echt iets traceerbaar (naar jou) moeten zijn. Of moet iedereen maar die korting krijgen bij een P+R ❓

Traceerbaar is relatief, dat mag ook gewoon een anonieme ov-chipkaart zijn.
Met een credit/debitkaart geen korting, maar die heb je toch niet want je wil anoniem (niet traceerbaar) zijn toch?

Het is dus het een of het ander… P+R korting (reishistorie delen al was dat op een anonieme kaart, zoals mijn AH Bonuskaart), of niet 😴

Of hebben die mensen pech omdat alles weer geregistreerd en traceerbaar moet blijven? 😇

Een kaartje uit een automaat is meestal betaald met PIN (tenzij je er maximaal 20 muntjes in kunt gooien, en als ik me niet vergis kan dat op elk station volgens mij)

Dank voor je antwoord. Ik wil het kaartje cash betalen aan het station in Eindhoven. Kost 99 euro. Kun je er geen 2 briefjes van 50 in duwen? Anders ga ik 10 minuten eerder maak ik er een collectie van 2 euromunten van. 😃 EDIT: kan bij Tickets Winkel naar het schijnt.

Ik zou dan ook geen gebruik maken van P+R. Je kenteken wordt immers geregistreerd bij het in- en uitrijden. Zo weten ze precies hoe laat je waar bent geweest.

Dank voor je antwoord. Ik wil het kaartje cash betalen aan het station in Eindhoven. Kost 99 euro. Kun je er geen 2 briefjes van 50 in duwen? Anders ga ik 10 minuten eerder maak ik er een collectie van 2 euromunten van. 😃 EDIT: kan bij Tickets Winkel naar het schijnt.

Kaartje van €99?

Bij een automaat kun je alleen met pin of muntgeld betalen.

Reageer