beantwoord

Retourticket hergebruiken

  • 30 June 2022
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

Als ik van Heerhugowaard naar Den Haag Centraal een retourticket koop en van Den Haag even naar Den Haag HS wil en daarna weer terug keer naar Den Haag Centraal. Mag dit of kan je met een retourticket niet heen en weer reizen op dat traject? 

icon

Beste antwoord door Momo 30 June 2022, 15:19

Bekijk origineel

5 reacties

Den Haag Centraal naar Den Haag HS is maar een klein stukje om te lopen en anders een ticket boeken naar Den Haag HS in plaats van naar Centraal.

 

Goedemorgen Loeriekoek en welkom bij de NS Community!

Den Haag HS ligt helaas niet op de route voor het traject Heerhugowaard - Den Haag Centraal, dus met een ticket voor die route kun je inderdaad niet reizen naar HS. En vice versa is een ticket Heerhugowaard - Den Haag HS officieel gezien ook niet geldig voor een reis naar Den Haag Centraal. Zou je eerst naar Centraal willen gaan, dan haar HS en daarna terug naar Centraal, dan zou je voor dat retourstukje Centraal - HS dus een extra ticket moeten aanschaffen, of ander lokaal vervoer gebruiken. Lopen is inderdaad ook een optie zoals Jeroen aangeeft, is ongeveer 20 minuten.

Reputatie 7
Badge +3

En vice versa is een ticket Heerhugowaard - Den Haag HS officieel gezien ook niet geldig voor een reis naar Den Haag Centraal. 

Wanneer je kiest voor de optie “Alleen sprinters” gaat het reisadvies voor een reis Heerhugowaard - Den Haag HS wel over Den Haag Centraal aangezien er vanaf Leiden geen sprinters rijden naar Den Haag HS en wel naar Centraal. 

 

Hmm, goeie. Ik weet even niet zo goed of dat dan geldt als toegestane reisroute, gezien je in wezen een ‘handmatige’ aanpassing maakt aan het advies door een voorkeursoptie aan te geven. Then again, de Reisplanner geeft het weer met een van de officiele opties van de Reisplanner. 🤔

Ik verwacht niet dat er een conducteur is die daar moeilijk over gaat doen, maar hoe het officieel gezien zit weet ik even niet.

Reputatie 7
Badge +3

TS moet dan wel een retourticket kopen naar Den Haag HS en niet naar Centraal zoals aangegeven in de vraag. Vanaf Heerhugowaard is dat 20 cent meer, maar dan zou je wel van Centraal naar HS en terug mogen. 

Reageer