Tickets worden niet opgeslagen in uw account. Na het kopen van een e-ticket krijgt u een e-mail met het ticket en de mogelijkheid die te importeren in de app. Die mail kunt u doorsturen naar de persoon die het ticket moet gaan gebruiken, zodat hij het op zijn telefoon in de app kan importeren.
Als de reis inmiddels met een ander ticket gemaakt is en u dit ticket niet hebt gebruikt, kunt u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om te kijken of zij dit ticket willen terugbetalen. Formeel hebt u daar geen recht op; eenmaal gekochte e-tickets zijn namelijk niet meer te restitueren. Maar men kan wel uit coulance besluiten u tegemoet te komen. Dat is ter beoordeling aan de klantenservice.
Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hierover met een medewerker van NS te spreken gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.
Welkom bij de NS Community!
Tickets die in de app geïmporteerd worden, worden lokaal opgeslagen op het apparaat zelf.
Als het goed is krijg je ook een e-mail met de opties om een e-ticket in de app te laden of uit te printen.
Die e-mail kan je doorsturen naar je gast. Die kan het dan in zijn app zetten (waar overigens geen Mijn NS account voor nodig is).