Skip to main content

Een Samenreiskortingcode ontvangen van mijn partner.

Daarna ga ik een E-ticket kopen met een windows 11 computer.

In het vakje Type reis kies je: RRReis + NS

Retour E-ticket gekocht Barneveld - Weesp voor 13,45 euro.

Koop je dezelfde ticket in de NS-App op de telefoon (android 14) dan betaal je 22,41 euro. Geen 40% korting dus !!!

Het gaat dus fout als je met twee treinvervoerders op 1 ticket reist.

Weet iemand hier een oplossing voor ?

(de NS-Klantenservice zegt: NS-App verwijderen en opnieuw installeren. Problemen met

een server. Als de KPN-Server het niet kan verwerken zouden er veel meer klachten zijn)

Klantenservice reageert pas na 3 weken. Ben hier al 3 maanden mee bezig.

Ik wil gewoon een Samenreiscode E-Ticket kunnen kopen in de NS-APP, meer niet !!!!!!

Heb je in dit geval ook via je telefoon een Samenreisticket proberen te boeken EJans? Dit dient namelijk wel te werken! Het makkelijkste is om direct de link te gebruiken die je samen met de Samenreiskortingcode ontvangt om je ticket daar te kopen, zo kan er vrijwel niks misgaan! 

Het Samenreisticket Daluren zou, met toelichting en met bestel-link, vermeld moeten staan in de NS app ticket shop.

In de NS website ticket shop staat wel een ellenlang verhaal over samenreiskorting, maar ontbreekt de bestel-link:

ns.nl/samenreiscode

Overigens is het Samenreisticket Daluren niet rechtstreeks vanuit een planner te bestellen.

Verder is op het traject Barneveld-Weesp de route-keuze heel erg belangrijk. Via Ede-Wageningen is veel duurder dan via Amersfoort.

Het Samenreisticket Daluren zou, met toelichting en met bestel-link, vermeld moeten staan in de NS app ticket shop.

In de NS website ticket shop staat wel een ellenlang verhaal over samenreiskorting, maar ontbreekt de bestel-link:

ns.nl/samenreiscode

Overigens is het Samenreisticket Daluren niet rechtstreeks vanuit een planner te bestellen.

Verder is op het traject Barneveld-Weesp de route-keuze heel erg belangrijk. Via Ede-Wageningen is veel duurder dan via Amersfoort.

Beste Pieter,

Het klopt Route-keuze is aan te klicken op mijn W11 computer.

Hierdoor zie je de ticketprijs veranderen en kom je op 40% korting.

Wil ik hetzelfde Samenreiscode-ticket kopen op mijn Android 14 telefoon dan zie ik het vakje Route-

keuze NIET en kan ik dus geen route selecteren.

(Koop ik met mijn telefoon een Samenreiscode-ticket Amersfoort-Utrecht dan krijg ik wel de 40%)

Heb je in dit geval ook via je telefoon een Samenreisticket proberen te boeken EJans? Dit dient namelijk wel te werken! Het makkelijkste is om direct de link te gebruiken die je samen met de Samenreiskortingcode ontvangt om je ticket daar te kopen, zo kan er vrijwel niks misgaan! 

Beste Daniel,

Als ik een samenreiscode-ticket op mijn telefoon koop wanneer ik Alleen met NS reis krijg ik gewoon de 40% korting. Het gaat mis als ik met twee vervoerders op 1 ticket reis. (b.v. RRReis en NS)

Dit komt omdat ik geen route kan selecteren. Dat zie je wel als je op ns.nl op een windows 11 computer een ticket koopt.

Ik zie in de planner helemaal geen routes via Ede-Wageningen, maar via Amersfoort kost het inderdaad € 22,41 voltrief (volgens de website):

Via https://www.ns.nl/kaartjes/bestellen/kaartjes-kopen krijg ik wel de routekeuze, en dan is via Ede-Wagenigen schreeuwend duur (de andere RRReis + NS of vrije routekeuze optie dus):

Via ns.nl/samenreiscode (of ‘ik heb een code’ in de app) kan ik niet testen, want heb momenteel geen abonnement om codes te genereren (stuur er gerust eentje).

Je zou de ontwikkelaars kunnen mailen via de feedback optie in de app, of mail naar app@ns.nl en zeg er dan bij dat je Android 14 hebt.

Op mijn mobiele telefoon met:

Chrome 130.0.6723.86

Android 13; Nokia G10 Build/TP1A.220624.014

werken de bestel-linken voor het Samenreisticket Daluren:

ns.nl/samenreiscode

ns.nl/en/co-travel-code

probleemloos.

Samenreisticket Daluren Barneveld Centrum-Weesp via Amersfoort retour voor volwassene in tweede klas is EUR 13,45.

Let wel op de route-keuze.

Bestel niet vanuit een planner, maar voer de bestel-link in in het adresvak van een web browser.

Dank @Pieter van Ieperen voor de code maar in de NS app kom ik niet ver (krijg niet eens prijzen te zien).

Maar als het jou wel lukt zal het misschien aan Android 14 liggen (heb zelf nog Android 10)

Oh wacht, bij https://www.ns.nl/reisassistentie/Customer stond deze aan… 

Herkansing… in de app Samenreiskorting aangezet en dat gaat prima verder.

Moet ik natuurlijk wel reizen op een ov-chipkaart, want een e-ticket kopen met je code lukt niet via de app (prijs is voltarief).

Op een kaart zonder NS Flex krijg ik een foutmelding dat er geen abonnement is dat in aanmerking komt voor Samenreiskorting, daar zou dan eigenlijk een link bij moeten staan naar ns.nl/samenreiscode voor een e-ticket (wat natuurlijk werkt ongeacht je Android of browser versie).

Reageer