Skip to main content

Ik heb Flex dal abonnement.  Nu wilde ik mijn vrouw, die 65+ is een samenreiskorting geven. 

Ging vroeger heel simpel.

Code kreeg ik en deelde het per email (ik heb geen Whatsapp op mijn tablet)

In de email die zij ontving, stond geen link. Wegens tijdgebrek moest zij tegen de volle prijs reizen.

Mijn vrouw heeft een ov chipkaart, zonder ns abonnement. 

Nu na de reis heb ik de ns app op mijn telefoon geïnstalleerd en zag dat bij een WhatsApp bericht

Wél de code én link wordt meegegeven. Dat was dus helaas een onprettige ervaring.

Vervelend dat samenreiskorting mislukt is. NS geeft in de regel niet achteraf nog samenreiskorting. Als uw vrouw een ov-chipkaart met reizen op saldo heeft, kan zij daar alleen bij een servicebalie samenreiskorting op laten zetten. Dat is bij een automaat niet meer mogelijk.

 


Met alleen de code (handmatig invullen) kan je een e-ticket kopen, maar de link naar die bestelpagina ontbreekt dus soms in een (via e-mail) gedeeld bericht.

Dan zou je dus (voor je vrouw) een Mijn NS account aan moeten maken (ook al heeft ze geen NS abonnement), en daar aangeven ‘ik heb een code ontvangen’…. 😴


Reageer