beantwoord

samenreiskorting met studenten ov

  • 24 September 2022
  • 5 reacties
  • 1264 Bekeken

Mijn dochter heeft een studenten ov.  

Nu willen wij samen morgen gebruik maken van de samenreiskorting.  Maar kunnen we dan gewoon 2 e tickets halen of moet zij echt reizen op haar studenten ov? Of is die gewoon meenemen voldoende?

icon

Beste antwoord door Tochjo 24 September 2022, 13:08

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Uw dochter moet in- en uitchecken met de OV-chipkaart waar het studentenreisproduct op staat om anderen met Samenreiskorting te kunnen meenemen. Zij betaalt dan automatisch het juiste tarief. Vanzelfsprekend moet zij wel voldoende saldo laden voorafgaand aan haar reis.

U kunt reizen met een e-ticket met Samenreiskorting (enkele reis of dagretour).

Reputatie 7
Badge +1

Eigenlijk blijf ik me verbazen over dit soort vragen-alsof een student hoger onderwijs niet eens zelf meer gewoon ff kan lezen hoe de regels zijn en die navolgen.

De medereiziger dient in principe, als uitgangspunt, ook de eigen chipkaart met daarop 1 of 2x dat kortingsprodukt te laden-als kleine tegemoetkoming aan de blijkbaar ontstellend grote weerzin tegen die sjipkaart heeft tante NS dan goedgeefs toegestaan dat het voor dit bijzondere geval kan om gereduceerde online tickets te kopen.

Eigenlijk blijf ik me verbazen over dit soort vragen-alsof een student hoger onderwijs niet eens zelf meer gewoon ff kan lezen hoe de regels zijn en die navolgen.

De medereiziger dient in principe, als uitgangspunt, ook de eigen chipkaart met daarop 1 of 2x dat kortingsprodukt te laden-als kleine tegemoetkoming aan de blijkbaar ontstellend grote weerzin tegen die sjipkaart heeft tante NS dan goedgeefs toegestaan dat het voor dit bijzondere geval kan om gereduceerde online tickets te kopen.

De student had zelf gekeken en deze informatie gegeven.  Ik was degene die het nog een keertje wilde checken.  Dus ja deze student kan lezen. Vindt het een beetje rare opmerking 

Reputatie 7
Badge +3

Eigenlijk blijf ik me verbazen over dit soort vragen-alsof een student hoger onderwijs niet eens zelf meer gewoon ff kan lezen hoe de regels zijn en die navolgen.

De medereiziger dient in principe, als uitgangspunt, ook de eigen chipkaart met daarop 1 of 2x dat kortingsprodukt te laden-als kleine tegemoetkoming aan de blijkbaar ontstellend grote weerzin tegen die sjipkaart heeft tante NS dan goedgeefs toegestaan dat het voor dit bijzondere geval kan om gereduceerde online tickets te kopen.

De student had zelf gekeken en deze informatie gegeven.  Ik was degene die het nog een keertje wilde checken.  Dus ja deze student kan lezen. Vindt het een beetje rare opmerking 

De student heeft gezien de vragen niet kunnen overbrengen hoe samenreiskorting werkt. Goed dat je het navraagt. Fijne reis samen.

 

Badge +3

Voor alle informatie, zie deze pagina en kies de situatie die op jou (als medereiziger) van toepassing is, want het verschilt per situatie. Je dochter hoeft niets te doen, anders dan inchecken met haar SRP (studentenreisproduct).

  • OV-chipkaart (anoniem of persoonlijk) en reizen op saldo → Samenreiskorting activeren bij een kaartautomaat (benodigd saldo 10 euro om in te checken)
  • OV-chipkaart met NS Flex (reizen op rekening zonder korting) → Samenreiskorting activeren in Mijn NS of de NS app
  • Geen OV-chipkaart → E-ticket kopen met korting (let op, hiermee mag je tijdens de spits niet reizen, ook niet bij aanvang reis in de daluren)

Reageer