beantwoord

ticket van leeuwarden naar den bosch

  • 17 September 2023
  • 6 reacties
  • 181 Bekeken

Beste Forum,

 

Als ik een ticket heb gekocht bv van leeuwarden naar den bosch mag ik dan ook op die dag op de tussenliggende trajecten in en uitchecken met hetzelfde losse ticket?  bijvoorbeeld in heerenveen en amersfoort even het centrum in?

icon

Beste antwoord door Tochjo 17 September 2023, 08:45

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Dat mag.

Overigens kunt u niet in- en uitchecken met een e-ticket: u gebruikt de vierkante barcode op het ticket om gesloten poortjes te passeren, maar dat wordt niet als in- of uitchecken geregistreerd. Op stations met alleen paaltjes hoeft u dan ook niets te doen.

Badge +3

Op de normale route (via Amersfoort en Utrecht) is dat geen enkel probleem, maar als je door omstandigheden via bijv. Arnhem gestuurd zou worden (omreisadvies Reisplanner) kan het zomaar zijn dat een e-ticket daar niet werkt om poortjes te openen.

Op de normale route (via Amersfoort en Utrecht) is dat geen enkel probleem, maar als je door omstandigheden via bijv. Arnhem gestuurd zou worden (omreisadvies Reisplanner) kan het zomaar zijn dat een e-ticket daar niet werkt om poortjes te openen.

De reisplanner geeft onder normale omstandigheden verbindingen via beide routes aan. Dat zou dus geen probleem mogen zijn.

Badge +3

De reisplanner geeft onder normale omstandigheden verbindingen via beide routes aan. Dat zou dus geen probleem mogen zijn.

Ah, oke dan. Via Almere en Amsterdam Zuid zou wel een probleempje kunnen zijn wegens de poortjes op Zuid (maar daar is volgens mij wel een poortvrije omlooproute voor).

Reputatie 5

Er is op Amsterdam Zuid een poortvrije (omloop)route voor overstappen. Maar als je van Leeuwarden naar Den Bosch reist en vanwege een storing door de reisplanner om wordt geleid en je in Amsterdam Zuid het station even uit wilt, zul je hoe dan ook door de poortjes moeten.

Of de poortjes dan ook om kunnen gaan met aangepaste reisadviezen door verstoringen is mij ook niet duidelijk, heb dit nog niet uit kunnen proberen.

Badge +3

Is op zich wel interessant, want ik begreep dat e-tickets tegenwoordig geweigerd worden bij (te) ver buiten de logische route(s).

Met een e-ticket Sliedrecht - Hardinxveld Blauwe Zoom van € 0,78 kan je dus niet meer een dagje treinspotten op een willekeurig (poortjes) station in Nederland. Kan natuurlijk ook zijn dat NS poortjes een Qbuzz/R-net ticket gewoon altijd weigeren.

Met een Railrunner zou het nog wel lukken 🤣

Reageer