Als iemand van buiten de EU in Nederland op vakantie is, dus toerist. Kan deze dan met creditcard als OV Pay of een E-ticket kopen?
OVpay zal gewoon werken (op een paar uitzonderingen na zoals AMEX), dus e-tickets niet nodig.
Als het om een e-ticket met korting (Spoordeelwinkel, samenreisticket of PrijsTijd Deal of zo) gaat kun je die desnoods zelf voor diegene bestellen.
Buiten de EU maakt niet uit, dat werkt gewoon met OVpay.
Bij Spoordeelwinkel kan ook met creditcard betaald worden.
Of er bij die stedentrips nu net de stad bijzit waar je heen wilt en of het nu echt zo'n voordeeltje is, is een andere zaak.
Mocht de toerist samen met jou op reis gaan en jij hebt een NS abonnement, dan kun je tot 31 januari gebruik maken van de Meereisretour van Wintercity.
Ik heb NS Flex weekend vrij 1e klas en werkdagen daluren 40% korting 2e klas.
Wat het voordeligste optie is hangt af van welke en hoeveel reizen er gemaakt gaat worden.
U kunt 3 reizigers meenemen met 40 procent korting in de daluren. Op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html kunt u lezen hoe.
Toerist kan gebruik maken van Debet of creditcard. Ook buitenlandse kaarten kunnen gebruikt worden, gewoon inchecken en uitchecken net zoals een OV chipkaart. Echter, wordt altijd vol tarief betaalt, korting is niet mogelijk. Zie OVpay.nl
Mocht de toerist gebruik willen maken van een NS flex abonnement (bijvoorbeeld weekend vrij), dan heeft diegene een persoonlijke OV chipkaart nodig. Dit wordt alleen naar een Nederlandse adres opgestuurd. U kunt uw eigen adres gebruiken. Na 1 maand dagelijks opzegbaar.
Indien u de OV chipkaart op NS flex pagina besteld (dus tegelijkertijd met het bestellen van het abonnement) dan is OV chipkaart gratis.
( Mocht u weekend vrij voor hem kopen, persoonlijk zou ik voor € 3,40 (prijs 2024) extra 40 procent korting erbij kopen. Dan hoeft u geen codes opsturen)
4-12 kwam in de NS Adventkalender meereistetour tevoorschijn voor €9.
Misschien staat op https://www.ns.nl/spoordeelwinkel een leuke aanbieding
Dan komt het linksom of rechtsom goed, voor medereizigers van buiten de EU
Bij Spoordeelwinkel kan ook met creditcard betaald worden.
Dat moet recent zijn toegevoegd. Een paar maanden geleden had ik dat nog eens bekeken maar toen was het nog steeds alleen iDeal. Een kleine stap vooruit dus voor NS.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.