Treinkaartjes terug betalen na omstandigheden

  • 1 November 2021
  • 8 reacties
  • 327 Bekeken

Gisteren 2 treinkaartjes gekocht via het internet, gaat om 2 enkele reis van oost Souburg naar Schiphol ivm vakantie naar Curaçao, half uur na het inchecken gaat de telefoon met de mededeling dat het ineens erg slecht gaat met mijn moeder en dat ze op sterven ligt, aan het einde van de dag contact kunnen krijgen met de KLM en de tickets kunnen veranderen naar een week later, zou dat ook mogelijk zijn met de treinkaartjes?

Grt Ruud


8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Allereerst sterkte in uw omstandigheden. Als de kaartjes uit het automaat zijn gehaald, kunt u na de dag van geldigheid uw geld terugkrijgen. E-tickets worden niet teruggegeven: als u het geld terug zou krijgen, kunt u er namelijk nog gewoon mee reizen. Er zijn helaas te veel mensen die misbruik maken van deze mogelijkheid en op die manier gratis proberen te reizen. Het wordt ook aangegeven als u ze bestelt, en teruggave is dus helaas niet mogelijk; het heeft ook geen zin te reclameren bij Klantenservice. Als fraude mogelijk, is krijgt u geen geld terug, ongeacht de (door u) aangegeven oorzaak.

 

Reputatie 7
Badge +3

Treinkaartjes kunnen na aankoop niet meer gewijzigd worden. Ook wordt voor gekochte kaartjes geen geld teruggeven.

Er geldt een uitzondering voor automaatkaartjes. Als daar niet mee ingecheckt is, kun je na de datum waarop gereisd zou worden wel geld terug krijgen.

Voor niet gedownloade of in de app gezette online gekochte kaartjes loont het soms wel de moeite om telefonisch, via Twitter Facebook of chat contact op te nemen met NS klantenservice.

Gisteren 2 treinkaartjes gekocht via het internet, gaat om 2 enkele reis van oost Souburg naar Schiphol ivm vakantie naar Curaçao, half uur na het inchecken gaat de telefoon met de mededeling dat het ineens erg slecht gaat met mijn moeder en dat ze op sterven ligt, aan het einde van de dag contact kunnen krijgen met de KLM en de tickets kunnen veranderen naar een week later, zou dat ook mogelijk zijn met de treinkaartjes?

Grt Ruud

Het wordt dringend afgeraden om etickets van te voren te bestellen, doe dat bij voorkeur pas op de dag dat u op reis gaat of de avond daarvoor. Na aankoop kunnen ze niet gewijzigd of geannuleerd worden zoals ook duidelijk vermeld staat in de aankoopvoorwaarden. 

Geen idee waar Oost Souburg ligt. Volgens mij heeft dat geen eens een NS of een Arriva station. Dan zul je misschien met de bus moeten. E-tickets kun je idd geen geld terug voor vragen. Zo had ik een keer met mijn kruidvat kaartje die ik al van tevoren had gekocht. ik wou de volgende dag er mee gaan reizen maar door een storing kwam ik niet verder. Volgende keer beter mijn OV chipkaart gebruiken of anders een kaartje uit de kaartjesautomaat gaan kopen.

Reputatie 7
Badge

Ik vermoed dat NS station Vlissingen Souburg bedoeld wordt.

Badge +3

Ik zou het gewoon proberen via chat met NS, en als bewijs je geannuleerde/gewijzigde vliegtickets mee sturen. Vaak is er in zulke gevallen wel wat mogelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Het wordt dringend afgeraden om etickets van te voren te bestellen, doe dat bij voorkeur pas op de dag dat u op reis gaat of de avond daarvoor.

 

Het wordt in elk geval niet door NS afgeraden. Die willen juist een zgn. vroegboek-dalticket introduceren: 10% korting op een e-ticket als je het minimaal vier dagen van tevoren aanschaft.

Reputatie 7
Badge +3

Goed idee: de automatische NS-klachtengenerator.

Reageer