beantwoord

treintickets 6 november

  • 5 November 2021
  • 19 reacties
  • 397 Bekeken

Hoi, ik heb deze week twee treintickets gekocht en verzilverd voor morgen. Maar ik heb daarnet positief getest.

Kan ik de datum nog wisselen ?

 

 

icon

Beste antwoord door BrunoEst 5 November 2021, 13:30

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4

E-tickets kunnen niet worden omgewisseld of terugbetaald. U kunt er namelijk ook als u het geld terug zou krijgen nog gewoon mee reizen. Dan zou u gratis kunnen reizen en dat doet NS dus niet.

De reden waarom u het terugvraagt, doet er niet toe. Als fraude mogelijk is, is er niets te regelen.

Het is. nu zaak geen anderen ziek te maken.

 

 

Reputatie 7

Zo gewoon is dat niet indien je positief getest bent !

Ok. Thanks . Ik begrijp het. Maar zou toch redelijk makkelijk oplosbaar moeten zijn in de app om te cancelen en als ze dan het E ticket scannen, dat dan te zien is dat het was gecanceld. 

Maar ja. Het is niet anders

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is niet te hopen.

Tja. Dat is dus inderdaad wel de reden ...😏

Reputatie 7
Badge +4

Het werd vroeger ook opgelost, maar er werd op grote schaal misbruik van gemaakt. Nu is het beleid dat als fraude mogelijk zou kunnen zijn, er geen teruggave mogelijk is. In de praktijk betekent het dat u niet gecompenseerd wordt. Uw reden is heel sociaal, maar als NS op basis daarvan uw geld terug zou geven en het bekend zou worden, is het niet zo moeilijk te raden wat er gaat gebeuren.

Niet echt klantvriendelijk. Maar .…

What do you do ?

 

Reputatie 7
Badge +1

Daft simple; NOOIT meer zo vroeg tevoren ticketjes aanschaffen. Kan in principe tot 1 min voor vertrek-al is er helaas voor degenen die alles per fone willen wel een vrij groot risico dat er weer eens een storing is.

Enne- ooit werd die SJIPkaart zo enorm gepropageerd als HET reisbetaalmiddel-dat kan nog steeds en ook nog voor dezelfde prijs. Dan betaal je pas als je echt de reis begint.

Reputatie 7

Niet echt klantvriendelijk. Maar .…

What do you do ?

 

 

Contact opnemen met de Klantenservice(030 7515155)

Deze community is niet de klantenservice

Reputatie 7
Badge +3

Ok. Thanks . Ik begrijp het. Maar zou toch redelijk makkelijk oplosbaar moeten zijn in de app om te cancelen en als ze dan het E ticket scannen, dat dan te zien is dat het was gecanceld. 

Maar ja. Het is niet anders

 

 

Als je het ticket al verzilverd hebt is er helaas niets meer aan te doen. NS kan deze niet ongeldig maken of cancelen. Je checkt niet in met een e-ticket, er zit geen chip in.

Ik wens jou heel veel beterschap. Hoop dat je niet te ziek wordt. Voor de volgende keer, wacht met verzilveren tot dag van vertrek.

Niet echt klantvriendelijk. 

Voor aankoop de voorwaarden doorlezen is altijd verstandig.

Reputatie 7

Niet echt klantvriendelijk. 

Voor aankoop de voorwaarden doorlezen is altijd verstandig.

 

Het lijkt erop dat u niet helemaal begrijpt waar het bij klantvriendelijkheid om draait.

Niet echt klantvriendelijk. 

Voor aankoop de voorwaarden doorlezen is altijd verstandig.

 

Het lijkt erop dat u niet helemaal begrijpt waar het bij klantvriendelijkheid om draait.

Het lijkt erop dat u niet begrijpt waarom er ook regels zijn.

Reputatie 7

@Tamzin 

De betreffende regel is er omdat er, in technisch opzicht, sprake is van een gebrekkig product. Dat is jammer maar geen reden om de klant ook nog eens op een erbarmelijke wijze en niet volgens de daarvoor geldende regels te informeren.

Voorbeelden uit de reiswereld maken duidelijk dat het echt wel anders kan.

Reputatie 7
Badge +3

@Tamzin

De betreffende regel is er omdat er, in technisch opzicht, sprake is van een gebrekkig product. Dat is jammer maar geen reden om de klant ook nog eens op een erbarmelijke wijze en niet volgens de daarvoor geldende regels te informeren.

Voorbeelden uit de reiswereld maken duidelijk dat het echt wel anders kan.

De reiziger wordt bij het bestellen van het kaartje geïnformeerd dat er na betaling niets meer gewijzigd kan worden. In de voorwaarden wordt aangegeven dat er geen wijziging en/of restitutie mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, het staat inderdaad in de voorwaarden dat er geen wijziging en/of restitutie mogelijk is, maar dan kun je nog wel vinden dat deze voorwaarden niet klantvriendelijk zijn.

Eerder deze week ontving ik de nieuwsbrief van het NS Panel met daarin o.a.resultaten over een onderzoek ter verbetering van de Spoordeelwinkel. Eén van de bevindingen was dat men graag flexibiliteit in het kunnen annuleren en wijzigen van tickets wil. Daarna werd aangegeven dat NS aan de slag gaat met verbeteringen in IT-systemen, waardoor in de toekomst ook meer flexibiliteit geboden kan worden. Geen idee of dat dan alleen geldt voor de Spoordeelwinkel tickets of ook voor andere e-tickets. Maar goed, dit is eens al eerder gezegd en tot nu is het wijzigen of kunnen cancellen van e-tickets nog steeds niet mogelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Deze conclusies zijn al vele malen getrokken. Het e-ticket met de huidige voorwaarden zou eigenlijk niet in de voorverkoop verkocht moeten worden. Dit om consumenten tegen de slechte voorwaarden te beschermen.

Een andere oplossing van dit eindeloos voortslepende probleem is uiteindelijk het gebruik van OVPay. Dan kan iedere reiziger met een betaalpas of creditcard met het OV reizen zonder vooraf e-tickets te kopen of een OV-chipkaart nodig te hebben. Het allergrootste voordeel is uiteraard dat wanneer de reis om welke reden dan ook niet kan doorgaan er niets betaald is en dus ook niet hoeft te worden terugbetaald. Dat gaat een enorme hoeveelheid klachten schelen, ook van buitenlandse toeristen.

Voor de spoordeelwinkel zal het niet veel uitmaken. Maar NS kan natuurlijk wel stoppen met de voorverkoop en de winkel zo inrichten dat je alleen op de dag zelf een kaartje en vouchers kunt kopen.

 
 
×
 
 
 
Reputatie 7

De reiziger wordt bij het bestellen van het kaartje geïnformeerd dat er na betaling niets meer gewijzigd kan worden.

Onjuist

   In de voorwaarden wordt aangegeven dat er geen wijziging en/of restitutie mogelijk is.

Sneaky

Reputatie 7
Badge +3

De reiziger wordt bij het bestellen van het kaartje geïnformeerd dat er na betaling niets meer gewijzigd kan worden.

Onjuist

   In de voorwaarden wordt aangegeven dat er geen wijziging en/of restitutie mogelijk is.

Sneaky

Als je een kaartje via de app of online koopt dan kun je voor je de voorwaarden accepteert klikken op link met de voorwaarden. De melding dat er na betaling niets meer gewijzigd kan worden die je krijgt bij het verzilveren van een code op de website voor een kaartje krijg je helaas niet te zien als je een kaartje via app of website koopt.

Met dank aan @BrunoEst heb ik dit net uitgetest tot aan het moment van betalen. In oktober kreeg ik die melding wel bij het verzilveren van een code, was er (ten onrechte) van uit gegaan dat je die melding ook bij een gewoon kaartje kreeg. 

Misschien een idee om de melding dat er niet gewijzigd kan worden na betaling ook bij via website en app gekochte kaartjes (zonder code) meer te zetten?

Reageer