beantwoord

Uit het niets stond ineens het bedrag van een dagkaart als enige optie

  • 19 September 2022
  • 11 reacties
  • 212 Bekeken

Afgelopen vrijdag ben ik van Schiedam naar Goes afgereisd. Ik wilde vooraf een digitale kaart kopen. Ik kreeg voor een retour Schiedam- Goes eigenlijk allen een dagkaart twv €56,40 als optie. Nu moet ik over een paar weken weer naar Goes en zie ik dat een retour €40,80 kost. Ik vind dit echt niet ok. Ik heb gewoon €15,60 te veel betaald. Ik vind dit echt niet ok.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 19 September 2022, 21:00

Bekijk origineel

11 reacties

Goedenavond Lorrelei en welkom bij de NS Community.

Ik vraag me af hoe je precies gezocht hebt om een ticket te kopen, want ik snap niet zo goed hoe je een dagkaart als enige optie krijgt. De meest gebruikelijke route is om een ticket aan te schaffen via de reisplanner, maar dan krijg je altijd een enkele reis of retour aangeboden. Via ons overzicht aan losse kaartjes en toeslagen op de website staan die twee vervlgens vermeld als eerste twee opties.

Hoe dan ook, vervelend om te lezen dat het gebeurd is. Ik vrees echter dat wij je hier weinig mee kunnen helpen. Het is voor ons niet te controleren hoe je de dagkaart precies gebruikt hebt.

is het ook niet te controleren als je naar inchecken uitchecken kijkt? Toch raar allemaal. Ik kreeg deze optie omdat ik naar Kamperland, uithaven wilde. Maar dan moest ik eerst naar Goes en vervolgens de bus gebruiken. Dus voor de trein moest ik een kaart kopen, maar deze was/is niet voor de bus geldig. Ik blijf het raar, ik kwam erachter omdat ik binnenkort weer naar Goes moet. Ik wilde weer een kaart kopen en zag opeens dat het veel goedkoper was.

Als je een OV-chipkaart aanschaft met automatisch saldo laden, of een NS Flex abonnement dan hoef je nooit meer van te voren een kaartje te kopen. Een in- en uitcheck is dan voldoende.

Reputatie 7
Badge

Via de reisplanner van ns.nl krijg ik 26,68 euro voor een enkele reis Schiedam Centrum-Kamperland/Uithaven. Trein 20,40 euro en bus 6,28 euro.

Reputatie 7
Badge +3

Blijft de vraag waar je deze optie kreeg. Als ik de trein reis via de NS reisplanner plan dan krijg ik voor vol tarief €20,40 als enkele reis te zien en €40,80 voor retour.

De dagkaart was een e-ticket? Daar check niet mee in of uit, dus de reis is niet te controleren.

Het lijkt net alsof ik niet weet hoe het eea werkt. Ik wilde een kaart kopen. Doe het zelf maar. Er worden verschillende prijzen opgegeven. Uiteindelijk ben ik gewoon geïnteresseerd in een retour Schiedam-Goes. Er worden allemaal abonnementen aangeprezen. Geen een wilde ik. Ik wilde eenvoudig een retour. Dan staat er een enkele reis en vervolgens heb je nog een keuze uit dagretour. Ik mijn beleving was dat retour Schiedam-Goes. Ik wist niet dat ik hogere wiskunde gestudeerd moest hebben om een simpele retour Schiedam-Goes te kopen. Ik voel me echt belazerd door een wirwar aan informatie waar ik niet op sta te wachten.

Reputatie 7
Badge +1

De vraag is via welke weg precies je tot die dagkaart gekomen bent. Dat kan namelijk op verschillende manieren. Dus beschrijf vanaf de NS-homepage hoe je daar komt/kwam.

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt net alsof ik niet weet hoe het eea werkt. Ik wilde een kaart kopen. Doe het zelf maar. Er worden verschillende prijzen opgegeven. Uiteindelijk ben ik gewoon geïnteresseerd in een retour Schiedam-Goes. Er worden allemaal abonnementen aangeprezen. Geen een wilde ik. Ik wilde eenvoudig een retour. Dan staat er een enkele reis en vervolgens heb je nog een keuze uit dagretour. Ik mijn beleving was dat retour Schiedam-Goes. Ik wist niet dat ik hogere wiskunde gestudeerd moest hebben om een simpele retour Schiedam-Goes te kopen. Ik voel me echt belazerd door een wirwar aan informatie waar ik niet op sta te wachten.

Als ik via de reisplanner een reis plan krijg ik geen optie om een dagkaart te kopen voor die reis. Dus waar heb je die dagkaart gekocht en hoe ben je daar gekomen. Ik vermoed dat je die gekocht hebt op de pagina kaartjes en toeslagen en direct de dagkaart hebt gekocht zonder de reis in te vullen bij losse kaartjes & toeslagen.

Dat op de laatste foto krijg je te zien als je jouw reis bij de 1e foto hebt ingevuld.

Badge +3

Als je in de NS app (ongeacht op welk scherm je zit, dat kan de Reisplanner zijn) rechts onder tikt op Meer - Kaartverkoop krijg je dit:

Onder Railrunner staat de juiste optie ‘Koop je enkele reis of dagretour in de reisplanner’ met een knop ‘Naar de reisplanner’.

Reputatie 7
Badge +3

Als je in de NS app (ongeacht op welk scherm je zit, dat kan de Reisplanner zijn) rechts onder tikt op Meer - Kaartverkoop krijg je dit:

Onder de Railrunner staat ‘Koop je enkele reis of dagretour in de reisplanner’ met een knop ‘Naar de reisplanner’.

Vermoedelijk is TS dan op deze pagina terecht gekomen.

Precies, zo is het gebeurd zoals hierboven beschreven. En zo heb ik dus mijn kaartje gekocht.

 

Reageer