verkeerde datum jongeren dagkaart

  • 25 July 2022
  • 4 reacties
  • 559 Bekeken

Beste meneer,mevrouw 

Ik heb vandaag een dagkaart gekocht om leuk met wat vrienden te gaan reizen met de trein, maar de bedoeling was om dat op 3 augustus te doen. Ik had het trein kaartje nu eerder gehaald alleen per ongeluk op de verkeerde datum.

Zou u mij kunnen helpen om het kaartje op een andere datum te zetten of weer opnieuw in te trekken als voucher? 

Met vriendelijke groet.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dat is helaas niet mogelijk als u het kaartje heeft geopend of gedownload. Het is te fraudegevoelig, u zou er toch op kunnen reizen als u er een ander kaartje bijkreeg, en dan heeft u twee kaartjes voor de prijs van een. Dat doet NS dus niet, ze vergoeden niet als fraude mogelijk is. U bent wellicht te goeder trouw, maar voor een te groot deel van de bevolking gaat dat helaas niet meer op, vandaar deze nare maatregel.

In het niet voor de hand liggende geval dat u het kaartje nog niet heeft geopend, maar alleen dan, kunt u contact opnemen met Klantenservice.

Het is vaak het beste het kaartje maar te gebruiken voor iets anders leuks. 

Reputatie 7
Badge +3

Je zult voor het uitje op 3 augustus een nieuw kaartje moeten kopen. Doe het niet ruim van te voren, want e-tickets zijn niet te wijzigen en je krijgt geen geld terug.

Als het kaartje nog niet in de app gezet is dan kun je de klantenservice (telefonisch, via chat, Twitter of facebook) om coulance vragen. Staat hij al wel in de app dan is het kaartje geldig en zou je een ander uitje op die dag kunnen plannen, want je krijgt dan geen geld of voucher.

Vandaag kocht ik voor mijn kleinkinderen 2 dagkaarten voor 29 dec om 18.00 uur. Op de kaarten staat 27 dec. Kinderen van 13 en 15 jaar gaan na die tijd niet meer reizen. Is dat dan fraude gevoelig?

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag kocht ik voor mijn kleinkinderen 2 dagkaarten voor 29 dec om 18.00 uur. Op de kaarten staat 27 dec. Kinderen van 13 en 15 jaar gaan na die tijd niet meer reizen. Is dat dan fraude gevoelig?

Als ik het goed begrijp heb je om 18 uur de dagkaarten voor vandaag gekocht ipv voor 29 december a.s. en deze kaarten ook gedownload.

Het is een misvatting dat kinderen van 13/15 jaar na 18 uur niet meer met de trein reizen. De aankooptijd is geen reden om geld terug te gaan geven. Gedownloade kaarten zijn geldige kaarten die niet meer ongeldig gemaakt kunnen worden. Daarbij ben je akkoord gegaan met de voorwaarden door deze aan te vinken waarin staat dat restitutie en wijzigen niet mogelijk is. Voor aankoop gegevens controleren voorkomt dit soort fouten. Wanneer de kaarten niet gedownload zijn, loont het de moeite om contact op te nemen met de klantenservice, anders valt er niets anders meer te doen dan nieuwe kaarten voor de juiste datum aan te schaffen.

 

Reageer