beantwoord

Vernieuwd! Groepsticket Daluren

  • 4 November 2021
  • 3 reacties
  • 404 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Beste NS,

Superfijn fijn dat er nieuwe mogelijkheden zijn om met een groep voordelig op pad te gaan met NS. Hopelijk komt er binnenkort ook een variant van de Groepsticket Daluren voor de eerste klas? Vooral in dit coronatijdperk zou dat heel handig zijn...

icon

Beste antwoord door Denice NS 4 November 2021, 11:49

Bekijk origineel

3 reacties

Dat denk ik niet,  NS zal vanwege de rust liever geen groepen in de eersteklas willen hebben. 

Hoi CMSm. Welkom bij de Community!

Of het Groepsticket in de toekomst nog een 1e klas variant gaat krijgen zou ik niet durven zeggen. Maar ik zal in elk geval doorgeven dat die wens er is!

Reputatie 7
Badge +4

 

@Denice NS:Geef dan ook even door dat die wens er bij de eersteklasbetalers doorgaans absoluut niet is! Mensen met een groepsticket zijn samen al dan niet gezellig op pad. Mensen reizen eerste klas tegen relatief veel geld, grofweg vijfenzestig procent extra, en het bestaat voor een groot deel uit lees- en werkpubliek. Dat was in ieder geval zo in het contròletijdperk, toen er weinig (bijna-) gratisreizigers waren. Maar goed.

NS kan beter insteken op herstel van de eerste klas. De eerste klas kent geen dagretours en andere aanbiedingen en levert een groot deel van de inkomsten op, waardoor het tweedeklaskaartje minder duur kan zijn. 

Een beetje waar voor je geld mag wel tenslotte. Ik geef direct toe dat de eerste klas zich niet zo leent voor gezelligheid. Het merendeel van het publiek betaalt er juist voor omdat het rustiger is. Dan kun je je concentreren op werk of studie, en je tijd in de trein ongestoord goed besteden. Een deel van het reizigerspubliek stelt dat zeer op prijs. Reizigers die boeken lezen, zijn ook mensen.

 

Iedereen mag een eersteklaskaartje kopen, niemand uitgezonderd, en dat kunnen ook bijvoorbeeld vier mensen doen. Dat is de normale prijs, niks mis mee. Samenreiskorting kan eveneens, dat scheelt al veertig procent.

.

 

Reageer