Skip to main content

Dag allemaal,

 

Ik heb voor mijn verjaardag op 29 februari een coupon ontvangen voor een meereisretour. In deze mail staat dat deze tot een maand na ontvangen geldig is. Nu wou ik deze coupon gebruiken om op 29 maart een reis te maken met iemand. Is deze op die datum nog geldig? Ik twijfel hierover omdat er niet in de mail staat hoeveel dagen NS verstaat onder een maand, en ik zou het zonde vinden om op de dag zelf er achter te komen dat de coupon niet meer werkt.

 

Bij voorbaat dank

Als hij is afgegeven op 29 februari zal hij geldig zijn t/m 28 maart. 


Vaak is de code in te wisselen t/m een bepaalde datum, maar kun je dan nog wel een ticket voor een reis tot enkele weken in de toekomst kopen. Je zou gewoon kunnen proberen of je 'm nu kunt inwisselen voor een reis op 29 maart.


Als hij is afgegeven op 29 februari zal hij geldig zijn t/m 28 maart. 

Geldt dat ook als hij in februari is afgegeven? Aangezien februari maar 29 dagen telt


Als NS zegt dat het een maand geldig is, en ze hanteren het begrip ‘maand’ juist, dan geldt dat ook in februari, ja. Als je het echt 100% zeker wilt weten, kun je contact opnemen met de klanteNService. Of zoals gezegd gewoon proberen of je er een ticket voor 29 maart mee kunt kopen. Je kunt de bestelling afbreken voor je betaalt.


NS zegt een maand na ontvangst, maar als je het probeert kun je vanaf de datum dat je verzilvert een datum tot een maand in de toekomst kiezen. Ik kreeg mijn mail met de verjaardagscadeautjes in februari, vroeg de codes op op 7 maart en als ik nu test met de code verzilveren op de couponpagina kan ik vandaag 18 maart een datum kiezen t/m 17 april. 


Als hij is afgegeven op 29 februari zal hij geldig zijn t/m 28 maart. 

Geldt dat ook als hij in februari is afgegeven? Aangezien februari maar 29 dagen telt

Ja, dat is bij NS altijd zo geweest. Dus t/m de dag voorafgaande aan de dag van ingang in de volgende maand. En als die dag niet bestaat, t/m de dag ervoor.

Dus bijv.

30/31 jan t/m 29 feb

29 feb t/m 28 mar

31 mar t/m 30 apr

30 apr t/m 29 mei

Dat het aantal dagen per maand verschilt doet niet ter zake. In sommige andere landen hanteert men voor een maandabonnement een periode van precies 4 weken (ofwel 28 dagen), dat is wat duidelijker.


Alleen heeft NS de datum tot wanneer de code geldig is blijkbaar niet aan de code gekoppeld. Zoals al gezegd, ik kreeg de mijne in februari en kan nu een Meereisretour aanschaffen t/m 17 april.  Bij een test nav een ander topic  op 14 maart was dat t/m 13 april. Dus op de dag dat je de code verzilvert kun je telkens een maand vooruit kiezen. 

TS kan dus gewoon 29 maart deze meereisretour gebruiken. 

 


Oke, deze antwoorden helpen enorm! Kan dus gewoon op de 29ste reizen. Bedankt voor de hulp allemaal!


Je zou het voor de zekerheid ook zelf nog kunnen testen, code opvragen en invullen op de couponpagina en zien tot welke datum je kunt kiezen. Je zou ook nu al de Meereisretour kunnen bestellen. Al is er dan het risico dat wanneer de reis onverhoopt toch niet doorgaat (iemand is bv ziek) dat je dan het ticket niet meer kunt annuleren en geen geld terug krijgt. 


Beste meneer *,

We hebben een foutje gemaakt in de selectie van onze verjaardagsmail, waardoor je onze felicitaties te vroeg óf te laat ontvangen hebt. Onze excuses daarvoor! 
 

Natuurlijk kun je gewoon gebruikmaken van de cadeautjes: de 1e klas upgrade voor € 2,50, het Meereisretour voor € 8,95 en de maand gratis Bookchoice*. We gaan er uiteraard voor zorgen dat je voortaan onze felicitaties op jouw verjaardag ontvangt.


Met vriendelijke groet, 


Ivo Steffens,
directeur Commercie

PS: Alleen voor Bookchoice geldt dat als je deze eerder dit jaar via de verjaardagsmail al verzilverd hebt, dat dit niet nog een keer mogelijk is. 

 

Uit deze e-mail (15-07-24) heb ik begrepen dat ik nu feitelijk 2 cadeautjes (opnieuw) mag verzilveren.

De 1e klas upgrade. Deze heb ik kunnen verzilveren.

Van het Meereisretour heb ik de couponcode aangevraagd en op 27-07-24 ontvangen. Ik kan deze echter niet verzilveren. Ik krijg de melding “couponcode verlopen” terwijl ik deze vandaag 02-08-24 wil verzilveren. Trouwens de couponcode is dezelfde als die ik al op mijn verjaardag heb ontvangen en in april gebruikt heb. Logisch dat die verlopen kan zijn. (zelfs al gebruikt). Uit de bovenstaande e-mail heb ik begrepen dat ik als goedmakertje een nieuwe couponcode ontvang.

Is het mogelijk om een nieuwe couponcode voor het meereisretour te ontvangen ?

Met vriendelijke groet,

Jos


Beste meneer *,

We hebben een foutje gemaakt in de selectie van onze verjaardagsmail, waardoor je onze felicitaties te vroeg óf te laat ontvangen hebt. Onze excuses daarvoor! 
 

Natuurlijk kun je gewoon gebruikmaken van de cadeautjes: de 1e klas upgrade voor € 2,50, het Meereisretour voor € 8,95 en de maand gratis Bookchoice*. We gaan er uiteraard voor zorgen dat je voortaan onze felicitaties op jouw verjaardag ontvangt.


Met vriendelijke groet, 


Ivo Steffens,
directeur Commercie

PS: Alleen voor Bookchoice geldt dat als je deze eerder dit jaar via de verjaardagsmail al verzilverd hebt, dat dit niet nog een keer mogelijk is. 

 

Uit deze e-mail (15-07-24) heb ik begrepen dat ik nu feitelijk 2 cadeautjes (opnieuw) mag verzilveren.

De 1e klas upgrade. Deze heb ik kunnen verzilveren.

Van het Meereisretour heb ik de couponcode aangevraagd en op 27-07-24 ontvangen. Ik kan deze echter niet verzilveren. Ik krijg de melding “couponcode verlopen” terwijl ik deze vandaag 02-08-24 wil verzilveren. Trouwens de couponcode is dezelfde als die ik al op mijn verjaardag heb ontvangen en in april gebruikt heb. Logisch dat die verlopen kan zijn. (zelfs al gebruikt). Uit de bovenstaande e-mail heb ik begrepen dat ik als goedmakertje een nieuwe couponcode ontvang.

Is het mogelijk om een nieuwe couponcode voor het meereisretour te ontvangen ?

Met vriendelijke groet,

Jos

Vrouwen mogen niet reageren?

Je stelt jouw vraag op een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen hier geen couponcodes uitdelen. Je kunt via andere klantenservice kanalen proberen een nieuwe code aan te vragen, maar het zou zomaar kunnen dat degene die je hebt aangevraagd voor 1 augustus verzilverd moest worden. Of dat je inderdaad dezelfde al verzilverde code hebt gekregen.


Even getest, de met de foutieve verjaardagsmail ontvangen code is een andere dan die ik met mijn verjaardag in februari ontving. Maar ook hier wordt bij verzilveren aangegeven dat de code verlopen is.

Eerder had ik de code al eens getest op de verzilverpagina (niet dadwerkelijk besteld) en ik meen me te herinneren dat er een datum ergens begin augustus (niet gelet op welk jaar) stond tot wanneer deze te gebruiken was terwijl in de mail stond dat de kortingscode tot 2 maanden na ontvangst van de mail te verzilveren zou zijn.

Nu ook even de code van de 1e klas update getest, die geeft aan dat die te gebruik is t/m 2 augustus 2025.  Ook hier in de mail dat die tot 2 maanden na ontvangst van de mail te verzilveren zou zijn.

Waarom is de 1e klas upgrade nog wel te gebruiken tot een jaar later en de Meereisretour niet meer?

De mail was al door een foutje naar mensen verstuurd die helemaal niet jarig waren en nu kun je de code ook al niet gebruiken tot de periode die in de mail staat. 

 


Geen zin om te testen maar ik was 3 keer in april en juni en daarna nog eens jarig.. 

Wat werkt er dan niet? 

  • De kortingscode is tot 2 maanden na ontvangst van deze mail te verzilveren. 

Die mail kreeg ik nu dus (want zojuist op die knop gedrukt) 

Die pagina is dus https://webformulier.ns.nl/verjaardag/eersteklas, maar die doet dus helemaal niets. 

Ga dan naar https://www.ns.nl/kaartjes/couponcode en vul je code in.. klaar!

Tja NSMA8VB9DL2BK was al gebruikt, maar ja.. 

Dank Ivo Steffens, het is je vergeven, want andere bedrijven weten ook wanneer ik jarig zou kunnen zijn! 

Echt hè… Zo (bijna als een olympische bronzen medaille) toch maar mooi meegenomen 😢


Reageer