beantwoord

Wat gebeurt er met al op de kaart gezette keuzedagen bij een vernieuwde kaart?

  • 28 September 2023
  • 2 reacties
  • 72 Bekeken

Ik heb een nieuwe ov kaart ontvangen omdat de oude in november afloopt. Op deze (oude) kaart had ik al een keuzedag geplaatst. Wordt deze overgezet naar de nieuwe kaart of moet ik de oude nog gebruiken? Worden de overige dagen automatisch overgezet naar de nieuwe kaart?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 28 September 2023, 13:00

Bekijk origineel

2 reacties

Goedemiddag Venator, welkom bij de NS Community.

Alle producten die op je oude OV-chipkaart stonden worden automatisch overgeheveld naar je nieuwe OV-chipkaart. Dit gebeurt wel alleen als je een vervangende kaart hebt aangevraagd. Als je zelf willekeurig een nieuwe blanco OV-chipkaart koopt is dit niet van toepassing.

Reputatie 7
Badge +3

Als je nog voor het verlopen van de oude kaart van plan bent met een keuzedag te gaan reizen, dan zou ik de nieuwe kaart nog niet gebruiken, maar eerst met die oude kaart gaan reizen tot keuzedag verbruikt is. Ik ben er niet zeker van of die keuzedag ook overgezet is. Er was eerder een bericht van iemand die een keuzedag op een oude kaart kwijtgeraakt was bij ontvangst van nieuwe kaart.

Het is niet aan te raden om al een keuzedag op de kaart te zetten als je nog geen reis gepland hebt. Je zult de 1e niet zijn did de klantenservice vraagt om nieuwe keuzedag omdat deze al op de kaart stond en gebruikt is voor een kort ritje. Je krijgt daar geen nieuwe keuzedag voor.

Reageer