beantwoord

weg = weg weken juli/aug 2023

  • 24 July 2023
  • 16 reacties
  • 1871 Bekeken

Ik wil graag weten of je met deze aanbieding van meereisretour ook 1e klas mag reizen aangezien diegene waar ik mee reis ook 1e klas rijd!!!!

icon

Beste antwoord door Sander-VH 24 July 2023, 15:57

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Reiziger196058,

Meestal mag dat bij een meereisretour wel, maar voor deze specifieke actie weet ik 't niet. Ik zie 'm ook zo gauw niet staan op de pagina https://wegisweg.ns.nl/

Heb je toevallig een link naar de pagina van dit meereisretour?

https://wegisweg.ns.nl/details/2

Reputatie 6

Meereisretour is van toepassing op reisklasse van persoon waar je mee reist, tenzij anders aangegeven in de voorwaarden. In de voorwaarden staat het niet vermeld dus dan mag het

Reputatie 7
Badge +3

Meereisretour is van toepassing op reisklasse van persoon waar je mee reist, tenzij anders aangegeven in de voorwaarden. In de voorwaarden staat het niet vermeld dus dan mag het

Voorwaarden zijn erg onduidelijk. Je mag de code niet bestellen als je een studentenreisproduct hebt, maar wel met een meereisretour meereizen met iemand met SRP?

Reputatie 6

Meereisretour is van toepassing op reisklasse van persoon waar je mee reist, tenzij anders aangegeven in de voorwaarden. In de voorwaarden staat het niet vermeld dus dan mag het

Voorwaarden zijn erg onduidelijk. Je mag de code niet bestellen als je een studentenreisproduct hebt, maar wel met een meereisretour meereizen met iemand met SRP?

Je mag niet bestellen omdat je met studentenreisproduct niet mee kan doen aan de actie. Dat is wat mij verteld is via interne communicatie 

Reputatie 7
Badge +3

Maar iemand die een actief abonnement heeft kan deze Meereisretour bestellen en dan meereizen met iemand met SRP. Je hebt dan dus de combinatie SRP + Meereisretour. Hoe kun je als HC controleren of de Meereisretour is besteld door iemand met een actief abonnement of door iemand met SRP? De voorwaarden geven niet aan dat je je OV-chipkaart met dat actieve abonnement moet meenemen om dat aan te tonen. 

Badge +3

Maar iemand die een actief abonnement heeft kan deze Meereisretour bestellen en dan meereizen met iemand met SRP. Je hebt dan dus de combinatie SRP + Meereisretour. Hoe kun je als HC controleren of de Meereisretour is besteld door iemand met een actief abonnement of door iemand met SRP? De voorwaarden geven niet aan dat je je OV-chipkaart met dat actieve abonnement moet meenemen om dat aan te tonen. 

Ik vermoed dat aanmelden zonder NS abonnement niet lukt, maar als die links voor iedereen toegankelijk zijn houdt niets een student tegen om het Meereisretour te bestellen. Ik krijg overigens een melding “Jammer, ik ben al weg!” dus die zijn dan snel uitverkocht.

Reputatie 6

Maar iemand die een actief abonnement heeft kan deze Meereisretour bestellen en dan meereizen met iemand met SRP. Je hebt dan dus de combinatie SRP + Meereisretour. Hoe kun je als HC controleren of de Meereisretour is besteld door iemand met een actief abonnement of door iemand met SRP? De voorwaarden geven niet aan dat je je OV-chipkaart met dat actieve abonnement moet meenemen om dat aan te tonen. 

Simpel: kunnen wij niet. Had NS dat in de IT maar moeten dichten

Reputatie 7
Badge +3

Maar iemand die een actief abonnement heeft kan deze Meereisretour bestellen en dan meereizen met iemand met SRP. Je hebt dan dus de combinatie SRP + Meereisretour. Hoe kun je als HC controleren of de Meereisretour is besteld door iemand met een actief abonnement of door iemand met SRP? De voorwaarden geven niet aan dat je je OV-chipkaart met dat actieve abonnement moet meenemen om dat aan te tonen. 

Simpel: kunnen wij niet. Had NS dat in de IT maar moeten dichten

Oftewel, een voorwaarde waar je eigenlijk niets aan hebt. Is makkelijk te omzeilen en niet te controleren. Nou ja, het is al wat dat het nu met een kortingscode gaat die neem ik aan maar 1 keer te gerbruiken is ipv de eerdere Meereisretour actie waar er geen maximum aantal was dat je kon bestellen. 

Badge +3

Het is gewoon platte ‘big data’ verzamelen: je meldt je aan en krijgt wat ‘leuks’ en in ruil daarvoor krijgen wij (NS) allerlei data die we anders niet mogen gebruiken. Aan gegevens van studenten hebben we weinig dus die sluiten we uit…

Reputatie 7
Badge +3

Het is gewoon platte ‘big data’ verzamelen: je meldt je aan en krijgt wat ‘leuks’ en in ruil daarvoor krijgen wij (NS) allerlei data die we anders niet mogen gebruiken. Aan gegevens van studenten hebben we weinig dus die sluiten we uit…

Er zijn ook nog andere actie's in die Weg = Weg weken die studenten wel kunnen gebruiken. Deze Meereisretour is de uitzondering. 

 

Goedemorgen

Ik doe leuk mee met jullie actie

Win 2 kaartjes voor de efteling, kind blij, wil ik me gegevens invullen, doet de site raar, wordt ik eruit gegooid en weg kaartjes.

Wat nu?

Groetjes

Marja de Heer

Reputatie 7
Badge

Dit is gewoon nep. NS is er op uit om persoonlijke gegevens te verzamelen. blij maken met een dode mus.

Goedemorgen Marja en welkom bij de NS Community!

Leuk dat je mee wil doen met de actie. Momenteel heeft de website inderdaad een storing, waardoor het toevoegen van kinderen in sommige gevallen misgaat. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Ik wil je adviseren om het indien mogelijk later vandaag of deze week nogmaals te proberen.

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen Marja en welkom bij de NS Community!

Leuk dat je mee wil doen met de actie. Momenteel heeft de website inderdaad een storing, waardoor het toevoegen van kinderen in sommige gevallen misgaat. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Ik wil je adviseren om het indien mogelijk later vandaag of deze week nogmaals te proberen.

Het gaat om gewonnen kaartjes.

Reputatie 7
Badge +1

Goedemorgen Marja en welkom bij de NS Community!

Leuk dat je mee wil doen met de actie. Momenteel heeft de website inderdaad een storing, waardoor het toevoegen van kinderen in sommige gevallen misgaat. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Ik wil je adviseren om het indien mogelijk later vandaag of deze week nogmaals te proberen.

Kunnen jullie niet beter gaan vermelden wanneer jullie geen storingen hebben??? Het aantal ICT storingen bij jullie is echt compleet bizar. Een normaal bedrijf (dus geen monopolist als jullie zijn) zou inmiddels al lang en breed failliet zijn bij zulke slechte dienstverlening.

Het is al jaren zo en eerlijk gezegd ben ik de hoop op verbetering in de toekomst inmiddels wel kwijt.

 

Reageer