beantwoord

Assistentie tijdens staking

  • 6 September 2022
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

Goedenavond allemaal,

 

Volgende week, dinsdag 13 september, wil ik ‘s ochtends in mijn handbewogen rolstoel reizen van Utrecht Centraal naar Geleen-Lutterade. Echter, is er staking gepland op die dag. Wordt er door de assistentieverleners op alle stations in de genoemde regio’s ook gestaakt? In dat geval wordt reizen voor mensen met een fysieke beperking geheel onmogelijk, waar andere reizigers met alternatieve treinen en bussen vaak nog wel ergens kunnen komen.

Assistentie moet minimaal een uur van tevoren aangevraagd worden. Ik reserveer mijn assistentie normaliter de avond van te voren, maar de kans dat de boeking ‘s ochtends geannuleerd wordt vanwege een niet rijdende trein is met de staking relatief groot (als er al wel assistentie geboekt kan worden). Op dat moment assistentie boeken voor een andere trein die (mogelijk) wel rijdt is op dat moment erg lastig, gezien er vaak een aantal keer overstappen bij komt, wat met assistentie meestal niet mogelijk is vanwege overstaptijd en voldoende assistentieverleners.

Ik zie diverse berichten over compensatie/tegemoetkoming voor reizigers die last hebben van de stakingen. Welke regelingen zijn er voor rolstoelgebruikers? 

 

Ik hoor het graag

icon

Beste antwoord door Erryt NS 6 September 2022, 19:56

Bekijk origineel

1 reactie

Hallo kirstendz en welkom bij de NS Community,

 

Bij dergelijke stakingen zetten wij helaas ook geen vervangende bussen in. Als je de reis via een omweg kan maken met ons dan kan je wel gebruik maken van Reisassistentie. Je kan het beste dan even contact met ons opnemen over wat er precies mogelijk is. 

Reageer