Geen reisassistentie tijdens de vierdaagse!

  • 20 July 2022
  • 6 reacties
  • 250 Bekeken

Ik moet even mijn gram kwijt hier, want ik ben erg boos, hoewel dit mij niet persoonlijk raakt, maar wel een paar mensen die ik in mijn hart heb gesloten.

 

NS heeft in al haar wijsheid besloten dat het niet mogelijk is om reisassitentie te verlenen op station Nijmegen tijdens de Vierdaagse. Dat betekent dat je als je rolstoelgebonden bent (of anderszins afhankelijk van assistentie)  dus niet naar en van Nijmegen kan. En ook niet aldaar overstappen, dus.

 

Ik vind het een schande. (En dat moest ik even kwijt)


6 reacties

Reputatie 3

Dit is inderdaad een kwalijke zaak. Ik kan me voorstellen dat een van de redenen is dat het enorm druk is, vooral met de feestgangers. Alles moet zo soepel mogelijk gaan en reisassistentie kost natuurlijk een stuk meer tijd en ruimte. Toch ben ik het met u eens dat dit niet erg inclusief is en dat daar best naar mag worden gekeken.

Misschien is er gewoon het personeel niet voor omdat die al voor andere dingen ingezet moet worden op het station?  Maar dan nog is er de oplossing om een stuk met de sprinter te reizen zodat er geen assistentie nodig is op Nijmegen en je op een ander IC station in de buurt daar wel een beroep op doet.

De wereld vergaat niet als je het zo oplost je bent alleen iets langer onderweg.

Ja natuurlijk, leg het probleem maar weer bij de gehandicapte reiziger. Die is toch al gewend dat er niet of nauwelijks rekening gehouden wordt met zijn of haar beperking.

😡

Badge +3

Ja natuurlijk, leg het probleem maar weer bij de gehandicapte reiziger. Die is toch al gewend dat er niet of nauwelijks rekening gehouden wordt met zijn of haar beperking.

😡

Tja, en in Nijmegen zijn ook alle 440+ OV-fietsen al verhuurd… Waarom kan ik die (met mijn zwakke knieën) dan niet reserveren?

Maar goed, ook naar Nijmegen Goffert, Dukenburg, Heyendaal of Lent geen assistentie mogelijk, (die stations zijn zelfstandig toegankelijk).

En voor met een sprinter naar Nijmegen heb je met een rolstoel ook geen assistentie nodig, toch (als er al plek voor je is in de drukke treinen)?

Er staat wel:

  • Graag helpen wij u telefonisch verder via 030 – 235 78 22

Dus doe dat dan maar, wellicht kan er een rolstoelbusje geregeld worden vanaf een station in de buurt?

Rekening houden met een beperking heeft KLM/Schiphol ook al bedenkingen over, want er zijn figuren die een voorkeurbehandeling willen omdat ze op krukken gaan lopen (mogen ze niet weigeren).

Dan heb je als (terechte) rolstoeler ook pech. Het is (even) niet anders, maar als NS zegt “het is goed met je, neem maar een sprinter” vind ik dat wel terecht met de gekte in Nijmegen.

Ja natuurlijk, leg het probleem maar weer bij de gehandicapte reiziger. Die is toch al gewend dat er niet of nauwelijks rekening gehouden wordt met zijn of haar beperking.

😡

Ik dacht toch dat ik een oplossing aandroeg, als er niet genoeg medewerkers zijn dan houdt het op. Er vallen zelfs flink wat treinen uit de laatste weken door tekorten aan personeel bij de NS en eerder waren er problemen bij de verkeersleiders bij Prorail waardoor veel treinen uitvielen.

De gehandicapte reiziger wordt verder veelal goed geholpen door de NS en nu het dan 4 dagen anders is meteen zo reageren, BAH wat zielig.  Misschien gewoon voortaan maar zelf de assistentie met u mee laten reizen.

@Cargil, Gelukkig raakt het u niet persoonlijk en heeft uzelf geen assistentie nodig. Dat u het voor uw medemens, die in u hart heeft gesloten, opneemt kan ik begrijpen. Wat wel vervelend kan zijn is als iemand met een beperking deze dagen toevallig net een afspraak heeft bij bijvoorbeeld het

Radboud UMC. Geen idee of daar aan gedacht is, want een eigen assistent mag denk ik niet een 

 bedienen.

 

Reageer