beantwoord

minder valide

  • 30 July 2023
  • 6 reacties
  • 100 Bekeken

ik wil met mijn e-snor scooter reizen, ik ben minder valide en kan aantonen dat het mijn hulpmiddel is, het blijft tussen de maten van rolstoel en scootmobiel, sticker is angeschaft en ik ben in bezit van invalide parkeerkaart, kan dat?

icon

Beste antwoord door Tomas NS 30 July 2023, 12:41

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Irene, en welkom bij onze Community.

Volgens de informatie op deze pagina verwacht ik geen probleem, ik vermoed dat dat valt onder ‘Een (elektrische) fiets, ligfiets, tandem of Segway in de trein’. Daar staat ook bij dat de fiets (in jouw geval e-snorscooter) niet breder mag zijn dan 70 centimeter en met berijder niet zwaarder mag zijn dan 300 kilo. En toch twijfel ik enigszins, mede doordat dit niet mijn dagelijkse werkzaamheden betreffen.

Ik adviseer om contact op te nemen met NS Reisassistentie via 030-2357822, zij zijn de experts. 

Reputatie 7
Badge +3

Scooters mogen normaal gesproken niet mee in de trein, maar begrijp ik dat als je in het bezit bent van een invalidenkaart dit wel mag?

Voor zover ik kan zien betreft het een e-snorscooter, die hebben geen verbrandingsmotor. Zodra het een verbrandingsmotor heeft is het natuurlijk niet toegestaan.

Reputatie 7
Badge +3

Voor zover ik kan zien betreft het een e-snorscooter, die hebben geen verbrandingsmotor. Zodra het een verbrandingsmotor heeft is het natuurlijk niet toegestaan.

Bij hulpmiddelen wordt een scooter niet genoemd, wel een scootmobiel, dat is iets anders dan een e-scooter. In oude community berichten wordt aangegeven dat e-scooters niet zijn toegestaan.

Ik ben dan ook niet van Reisassistentie, vandaar dat ik het advies meegaf om ook even te bellen met Reisassistentie. Ik heb mijn reactie ook even aangepast om dat te verduidelijken.

Badge +3

Als er een mindervaliden-sticker (van Argonaut?) op zit mag hij gewoon mee als medisch hulpmiddel, maar omdat die stickers gewoon voor iedereen te koop zijn kan men moeilijk doen dus vandaar de gehandicaptenparkeerkaart mee.

Reageer