Skip to main content

Goedemorgen,

 

Naast het zeiken om de slechte aspecten van de NS mag er ook een compliment gegeven worden wanneer zaken verbeteren.

Het terugkeren van elk-kwartier intercity's is een erg fijne ontwikkeling.

 

Hier een heel ander geluid: https://www.ad.nl/utrecht/marieke-vindt-prijs-voor-retourtje-groningen-veel-geld-voor-een-reis-in-overvolle-treinen-met-overstaptijd~aac4b138/

Peperdure infrastructuur aangelegd en dan stopt er ieder half uur een Sprinter in Utrecht Terwijde en Utrecht Leidsche Rijn. Tja.


Voor de reizigers tussen de grote steden Den Haag/Rotterdam en Utrecht vv is het wel degelijk een zegen. De treinen reden niet meer frequent genoeg om het reizigersaanbod aan te kunnen met de bekende gevolgen die hier voldoende zijn aangestipt. Soms kan je in de eerste klas al een enkele keer zitten en voelt het even niet als de moderne asocoupé, lol.

Het is inderdaad een hele goede ontwikkeling al had de eerdere reductie natuurlijk niet tot stand mogen komen. Het is meer een terugkeer naar normaal, althans iets normaler. Ik woon natuurlijk precies op het kruispunt der spoorwegen in deze, maar die peperdure infrastructuur heeft voor mij in ieder geval wel effect en daarmee voor de inwoners van drie van de vier grote steden.


Reageer