beantwoord

Overzicht defecte liften en roltrappen (deel 2)


  • Anonymous
  • 0 reacties

Helaas is mijn vorige topic gemarkeerd als beantwoord (terwijl het probleem niet is opgelost). Daarnaast heet dit forum 'reizen met een beperking’, niet 'reizen ondanks een beperking’.

Het valt de laatste tijd op dat er diverse liften en roltrappen langdurig defect zijn. Het hele gedoe met onderdelen die ergens ver uit het buitenland moeten komen helpt daarbij natuurlijk niet mee.

Is het mogelijk om voor mensen die hier belang bij hebben - zoals reizigers die slecht ter been zijn of die gebruik maken van een rolstoel- een overzicht te publiceren met defecte liften en roltrappen? Nee, het proces hoeft niet geautomatiseerd te zijn, maar het zou denk ik voor deze groep fijn zijn als er iets is. Misschien beginnen met de liften?

Ook het vriendelijk verzoek aan de moderatoren dit topic pas als beantwoord te markeren als er een goed antwoord is. Niet: ik heb het doorgegeven, dus dit topic kan worden gemarkeerd als beantwoord. Dat is alleen goed voor de statistieken, niet voor de klanttevredenheid.


 

icon

Beste antwoord door Laura NS 4 July 2022, 15:44

Bekijk origineel

27 reacties

Toch goed nieuws!

 

"Al geruime tijd wordt er binnen NS gesproken over het beter informeren van reizigers wanneer een lift niet beschikbaar maar nu zetten we daadwerkelijk stappen voorwaarts.
En natuurlijk willen we het nog mooier en beter, maar dit (zie afbeelding) is al wel een flinke stap vooruit.

In de NS app/NS.nl , onder het kopje stations voorzieningen wordt informatie getoond wanneer een lift niet beschikbaar is. 
Deze informatie wordt getoond bij:
1.    Liften die door gepland onderhoud buiten gebruik zijn, ongeacht duur.
2.    Liften die ongepland (bijvoorbeeld door storing of vandalisme) langer dan een week buiten gebruik zijn.

De informatie wordt wekelijks geüpdated.
 

Wanneer een reiziger met een beperking reist met NS reisassistentie boekt de reiziger de assistentieverlening in het systeem NS Reisassistentie. Zodra NS Klantenservice op de hoogte is van een lift die niet werkt, wordt het systeem NS Reisassistentie direct aangepast. 
De reiziger kan dan niet meer online boeken en wordt geadviseerd telefonisch contact op te nemen. Klantenservice bepaalt dan samen met de klant de best passende oplossing.”

 

ProRail is ook bezig met een systeem waarmee dit geautomatiseerd wordt, maar daarover is bij mij nog niet genoeg bekend.



Is dit antwoord nog actueel? Laatst was nog een gebruiker op dit forum die aangaf dat de defecte lift alleen bij het onderdeel reisassistentie te zien was, en niet bij stationsvoorzieningen.

Badge +3

Is dit antwoord nog actueel? Laatst was nog een gebruiker op dit forum die aangaf dat de defecte lift alleen bij het onderdeel reisassistentie te zien was, en niet bij stationsvoorzieningen.

Bij een defecte lift zal het niet snel op bovenstaande manier getoond worden. Als een lift (gepland) buiten gebruik is wegens bijv. een verbouwing of vervanging natuurlijk wel.

Reageer