beantwoord

Reclameborden en crossplatform overstappen visueel beperkten

  • 10 March 2022
  • 9 reacties
  • 180 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi,

Op diverse plekken in het land zijn handige crossplatform overstappen (denk aan Utrecht, Leiden, Amersfoort, Eindhoven, Almere en Zwolle). Het viel mij laatst op Almere Centrum op dat er grote reclameborden van een paar meter breed zijn, waar een blindenstok heel makkelijk onderdoor gaat zonder iets te raken. De rest van het lichaam natuurlijk niet.

Zouden onder deze reclameborden op Almere Centrum een randje kunnen worden aangebracht? En kan hier landelijk naar worden gekeken?

Ik heb dit eerst aan ProRail voorgelegd, maar de borden zijn van NS.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 25 March 2022, 20:17

Bekijk origineel

9 reacties

Dat vraagt om problemen. Goed dat je dit aankaart, VIRM. Op welk perron in Almere heb je dit ervaren zodat ik dit als voorbeeld kan gebruiken?

Reputatie 7
Badge +1

Allebei-er zijn er maar 2. En het betreft uiteraard Centraal. Alm heeft al maanden te kampen met enorme ombouwrenovatie die steeds weer andere tijdelijke situaties opleveren. Dito voor toegang stationshal.

Maar dit gaat om een normaal reclame bord en toch niet om een tijdelijke? Ik ken namelijk geen tijdelijke reclameborden. :/

Het gaat inderdaad op beide perrons van Almere Centrum.

Ik ga er een melding van maken! Bedankt voor het signaal, VIRM!

 

Als ik een terugkoppeling krijg laat ik je dat hier weten.

Op Almere centrum worden ze verwijderd en vervangen voor digitale reclamedragers, VIRM.

Dank! Wat houden die digitale reclamedragers concreet in?

Digitale reclameborden van hetzelfde soort als er nu analoog staan. Maar voor zover ik weet reiken de digitale reclameborden tot aan de grond. Daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn.

 

Reputatie 7
Badge +3

Digitale reclameborden zijn ook erg fel verlicht en soms flink irritant flikkerend. Is denk ik dan niet echt een probleem voor VIRM. 

Of was specifiek voor de digitale zuilen in Delft?

 

Reageer