beantwoord

Reisproblemen op keuzevrije dag 12 augustus j.l. Eindhoven-Brreda.

  • 14 August 2023
  • 2 reacties
  • 26 Bekeken

4 klachten resp. opmerkingen:

1.Mijn vrouw komt met haar scootmobiel bij een invalidepoortje vast te zitten. (tweede keer al!)

Gelukkig forceert een medepassagier het poortje dat vervolgens niet meer sluit.

2.De lift in Breda is geblokkeerd. Wij kunnen dus met de scootmobiel niet het station uit zonder naar de andere uitgang en vervolgens om een aantal gebouwen te lopen/rijden om de stad Breda in te gaan.

  1. De in- uitstaphulp is niet (Eindhoven) resp. wel maar overbodig (Breda) komen opdagen. Kan de informatie niet duidelijker en tijdig verstrekt worden om onze reis goed te plannen?
  2. Mijn vrouw heeft duidelijk reisbegeleiding nodig. Kan ik als echtgenoot vrij meereizen?
icon

Beste antwoord door MoDe 14 August 2023, 09:16

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
  1. Forceren van poortje is niet de bedoeling. Er staat een infopaal bij de poortjes die je kunt gebruiken om te vragen om de poortjes te bedienen.
  2. Het is vervelend dat de lift geblokkeerd is, maar hier op deze reizigers-helpen-reizigerscommunity kunnen wij daar niets mee.
  3. Reisassistentie kun je zelf aanvragen. Dat heb je gedaan, maar ging niet goed?
  4. Om gratis mee te kunnen reizen als begeleider kun je een OV begeleiderspas bij Arganout aanvragen. Jouw vrouw moet haar reis wel betalen, maar met de pas die op haar naam staat kan 1 persoon gratis meereizen. Zonder pas kun je niet gratis meereizen.

Welkom op onze NS Community bart-rijnen. Mode haalt me eigenlijk al de woorden uit de mond, maar ik ben wel benieuwd hoe precies de lift is 'geblokkeerd’. Kun je dat toelichten?

Reageer