beantwoord

Scootmobiel, 3-wieler

  • 23 June 2022
  • 7 reacties
  • 180 Bekeken

Reputatie 1

Mijn echtgenote reist op een Valys OV chipkaart, waarbij ik haar begeleid en in het bezit van een begeleiderskaart.

Kan zij tegenwoordig zelfstandig “op nivo” de trein in en uit rijden op stations als Gouda (thuisbasis), Amersfoort, Nunspeet, Zwolle, Deventer, Alphen a/d/ Rijn?

Of moet ik voor haar altijd reisassistentie aanvragen?

icon

Beste antwoord door Robert B 23 June 2022, 20:53

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Probleem is dat er momenteel erg veel liften kapot zijn en dat kan sowieso al een heel groot probleem worden. Alleen de sprinters zijn volgens mij zelfstandig te bereizen. Voor de intercity’s is nog steeds reisassistentie nodig.

 

Maar het probleem van de niet werkende liften kan wel eens een groter struikelblok vormen.

Badge +3

Plan de reis via https://www.ns.nl/reisassistentie (met Mijn NS inlog) en je zult zien dat je voor een intercity Gouda - Amersfoort met een Driewielfiets zowel op Gouda als Amersfoort assistentie nodig hebt.

Maar in die planner kan je ook Meer reisopties kiezen en dan Alleen sprinters aan zetten.

Helaas geeft dat voor Gouda - Utrecht - Amersfoort nog geen oplossing, omdat daar SLT rijdt en je alsnog assistentie nodig zal hebben.

Maar volgens mij kan je een SLT met een Driewielfiets echt wel zonder brug in, zeker als jijzelf er als begeleider bij bent om te helpen.

Je kunt ook gewoon in de reguliere Reisplanner de optie Toegankelijk reizen aan zetten, maar ik krijg daar nu dat de sprinter Utrecht - Zwolle rijdt met ICD materieel? 🤣

Hoe dan ook, ga er maar vanuit dat als je met ‘Alleen sprinters’ plant, je geen assistentie nodig zult hebben (voor de treinen). Goede opmerking van @Henkpeetersen dat er de nodige liften defect zijn, dus dan toch maar Reisassistentie boeken als dat kan.

Reputatie 7
Badge +1

Plan de reis via https://www.ns.nl/reisassistentie (met Mijn NS inlog) en je zult zien dat je voor een intercity Gouda - Amersfoort met een Driewielfiets zowel op Gouda als Amersfoort assistentie nodig hebt.

Maar in die planner kan je ook Meer reisopties kiezen en dan Alleen sprinters aan zetten.

Helaas geeft dat voor Gouda - Utrecht - Amersfoort nog geen oplossing, omdat daar SLT rijdt en je alsnog assistentie nodig zal hebben.

Maar volgens mij kan je een SLT met een Driewielfiets echt wel zonder brug in, zeker als jijzelf er als begeleider bij bent om te helpen.

Je kunt ook gewoon in de reguliere Reisplanner de optie Toegankelijk reizen aan zetten, maar ik krijg daar nu dat de sprinter Utrecht - Zwolle rijdt met ICD materieel? 🤣

Volgens mij is een scootmobiel iets anders dan een Driewielfiets. Zeker in gewicht….😀

Badge +3

Volgens mij is een scootmobiel iets anders dan een Driewielfiets. Zeker in gewicht….😀

Oh haha, ik zat met een driewielfiets in mijn instellingen omdat een kennis van me die heeft. Maar de Reisassistentie opties voor Scootmobiel zijn hetzelfde als voor een Driewielfiets.

Plannen via https://www.ns.nl/reisassistentie heeft in ieder geval de voorkeur, want die geeft bij Alleen sprinters keurig aan dat er soms beperkingen zijn.

  • Onvoldoende capaciteit om de assistentieverlening uit te voeren
  • Tussen Amsterdam C. en Breukelen geen Sprinters
Reputatie 7
Badge +1

Ik hoop maar voor TS dat de liften overal werken want je zou maar op je plaats van bestemming aankomen, bijvoorbeeld Amersfoort en daar merken dat de liften het niet doen. Dan heb je toch echt een serieus probleem volgens mij. 

Badge +3

Ik hoop maar voor TS dat de liften overal werken want je zou maar op je plaats van bestemming aankomen, bijvoorbeeld Amersfoort en daar merken dat de liften het niet doen. Dan heb je toch echt een serieus probleem volgens mij. 

Daarom zei ik al dat NS Reisassistentie boeken (als de Reisplanner dat als mogelijkheid geeft) geen overbodige luxe is, want die weten namelijk wél precies welke liften werken of niet! 😅

En dan krijg je ook nog gratis vervoer naar ergens waar de liften wel werken (indien nodig).

Zie Utrecht Zuilen (defect) - Maarssen (defect) - Breukelen (die werkt!) met een fiets, al kon die persoon prima zelf fietsen.

Reputatie 1

Ik ga dus gewoon reisassistentie boeken! Dank voor de reactie(s).

En het gaat hier inderdaad om een zware scootmobiel driewieler.

Reageer