beantwoord

vouwfiets voor gehandycapte

  • 13 July 2023
  • 2 reacties
  • 95 Bekeken

Ik heb volgens een conducteur, die van 12 juli om 9.37 in de sprinter naar Diemen, een bewijs nodig voor mijn handicap. Mijn vouwfiets is elektrisch en zwaar. Ik kan hem niet opvouwen zelf. Maar hij past keurig in de trein. Beter dan sommige gewone fietsen. Op mijn vouwfiets zit een gehandicaptensticker maar dat is geen bewijs. Help mij. Ik reis vaak met de sprinter en de fiets

icon

Beste antwoord door Daniël NS 13 July 2023, 19:01

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6

Goedenavond Grevelt.

Een conducteur mag dit inderdaad opvragen. Ik wil je wijzen op de voorwaarden NS Reisassistentie. Als je dan bij punt 4 kijkt, staat daar wat we van je vragen om het duidelijk te maken dat je fiets een hulpmiddel is. Alleen een sticker is helaas dus niet genoeg hiervoor. 

Badge +3

Artikel 4 is daar juist heel duidelijk over:

Als de fiets herkenbaar is als hulpmiddel (door een sticker) zou dat voldoende moeten zijn, op vertoon van een ander bewijs zoals een pasje voor regiotaxi of Valys.

Begeleiderskaart (te krijgen via Argonaut) mag ook, maar dat zou betekenen dat er een begeleider bij moet zijn om de fiets op te vouwen? 🤔

De reis boeken met Reisassistentie (AVG) kan natuurlijk ook, dan zorgen zij dat de fiets op de juiste manier de trein in en uit komt.

Reageer