vriendin mocht niet mee

  • 14 September 2023
  • 2 reacties
  • 160 Bekeken


Mijn vriendin heb ik net afgezet op station oss op de trein te pakken naar den bosch 

Ze is hulp behoevend 
En zit in een rolstoel 

Maar mocht van de conducteur niet mee omdat ze in een rolstoel zat


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Iedereen die in een rolstoel zit of anderszins moeite heeft in de trein te komen kan een beroep doen de gratis reisassistentie van NS.

Dat kan ook van Oss naar Den Bosch.. U moet alleen van te voren even bellen, dan staan de medewerkers met een stellage klaar.

Het kost u niets, al is het voor NS niet gratis. Een rolstoel in een trein zetten gaat niet altijd makkelijk en de conducteur deed niets fout, wat u vroeg is voor hem niet uitvoerbaar

Klik op deze link en alles wordt duidelijk.

https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-beperking/ns-reisassistentie.html

 

U had 030-2357822 meer dan een uur van te voren kunnen bellen. Dan had in Oss een stel hulpverleners klaargestaan en in Den Bosch ook. Op die manier reizen veel gehandicapten toch mee, omdat er dan meestal twee mensen met een installatie voor dit doel aanwezig zijn. Dat had voor uw reis makkelijk gekund en dan was er niks aan de hand geweest.

Het lijkt me verstandiger maar ook eerlijker naar de conducteur om dat zo te doen. De man was waarschijnlijk machteloos zonder deze assistentie.

NS doet er echt alles aan om gehandicapten mee te laten reizen in de trein en doet dat voor u volledig kosteloos. Soms lukt het om mee te kunnen met stoptreinen met een gelijkvloerse instap  

Ik heb eerlijk gezegd wat moeite met uw slotzin en vind die niet ook niet terecht.

Ik neem maar aan dat u het niet geweten heeft.  

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vermoed gezien het tijdstip dat je vriendin de trein van 7.25 uur wilde nemen. Die trein heeft geen gelijkvloerse instap. Vijf minuten later ging er een sprinter die wel een gelijkvloerse instap heeft. Wellicht had ze die wel zelfstandig kunnen nemen.

Reageer