beantwoord

Fout in reisplanner?

  • 25 April 2024
  • 7 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 3

Op Zaterdag 27 april zal er *1* sprinter Vlissingen-Roosendaal rijden om 10:45, het lijkt mij dat dit een fout is aangezien er helemaal geen sprinters horen te rijden in het weekend op dit traject en het lijkt mij ook vrij sterk dat dit is gedaan vanwege Koningsdagā€¦

In omgekeerde richting rijdt er overigens helemaal geen sprinter.

Ā 

(Fijn trouwens dat er maar 1 trein per uur rijdt na 09:00 van Vlissingen - Amsterdam...)

Ā 

icon

Beste antwoord door Tamzin 25 April 2024, 17:30

Bekijk origineel

7 reacties

Dit is geen vergissing. Er rijdt op dit traject op Koningsdag slechts eens per uur een trein die op alle stations stopt.

Op tal van trajecten buiten de Randstad zijn de frequenties op Koningsdag sterk verlaagd. De treinen naar Amsterdam moeten namelijk worden verlengd en vanwege de conducteursnorm is daardoor op veel treinen een tweede conducteur nodig. Die extra conducteurs zijn in het weekend niet voorhanden en daarom rijden buiten de Randstad bijna overal veel minder treinen dan normaal om daarmee conducteurs vrij te maken voor de treinen naar Amsterdam. Het is een beetje hetzelfde verhaal als met het F1-weekend.

Reputatie 3

Dit is geen vergissing. Er rijdt op dit traject op Koningsdag slechts eens per uur een trein die op alle stations stopt.

Op tal van trajecten buiten de Randstad zijn de frequenties op Koningsdag sterk verlaagd. De treinen naar Amsterdam moeten namelijk worden verlengd en vanwege de conducteursnorm is daardoor op veel treinen een tweede conducteur nodig. Die extra conducteurs zijn in het weekend niet voorhanden en daarom rijden buiten de Randstad bijna overal veel minder treinen dan normaal om daarmee conducteurs vrij te maken voor de treinen naar Amsterdam. Het is een beetje hetzelfde verhaal als met het F1-weekend.

Ik heb het ook over de sprinter, over de 1-uursdienst heb ik niks te zeggen want daar moet ik het maar gewoon mee doen šŸ˜‰

Er zijn meer trajecten waar op zaterdag enkele losse treinen zijn toegevoegd. Wellicht heeft dat met de materieel- en personeelsomloop te maken. Ik neem niet aan dat dit een fout is.

Reputatie 7

Op tal van trajecten buiten de Randstad zijn de frequenties op Koningsdag sterk verlaagd. De treinen naar Amsterdam moeten namelijk worden verlengd en vanwege de conducteursnorm is daardoor op veel treinen een tweede conducteur nodig. Die extra conducteurs zijn in het weekend niet voorhanden en daarom rijden buiten de Randstad bijna overal veel minder treinen dan normaal om daarmee conducteurs vrij te maken voor de treinen naar Amsterdam. Het is een beetje hetzelfde verhaal als met het F1-weekend.

De rest van het land, ook degenen die helemaal niets met Koningsdag hebben (dat zijn er veel) moet dus weer inschikken. Inderdaad net als met dat Formule 1 gedoe.

En worden de Blauwnettreinen naar Emmen verlengd?

Ā 

De rest van het land, ook degenen die helemaal niets met Koningsdag hebben (dat zijn er veel) moet dus weer inschikken. Inderdaad net als met dat Formule 1 gedoe.

En worden de Blauwnettreinen naar Emmen verlengd?

Arriva rijdt sowieso extra sneltreinen op zaterdag tussen Zwolle en Emmen, dus drie treinen per uur. Volgens de planner rijdt alles met 6 bakken.

Reputatie 3

Op tal van trajecten buiten de Randstad zijn de frequenties op Koningsdag sterk verlaagd. De treinen naar Amsterdam moeten namelijk worden verlengd en vanwege de conducteursnorm is daardoor op veel treinen een tweede conducteur nodig. Die extra conducteurs zijn in het weekend niet voorhanden en daarom rijden buiten de Randstad bijna overal veel minder treinen dan normaal om daarmee conducteurs vrij te maken voor de treinen naar Amsterdam. Het is een beetje hetzelfde verhaal als met het F1-weekend.

De rest van het land, ook degenen die helemaal niets met Koningsdag hebben (dat zijn er veel) moet dus weer inschikken. Inderdaad net als met dat Formule 1 gedoe.

En worden de Blauwnettreinen naar Emmen verlengd?

Wat ik dan vooral gek vindt is dat in de avond het ook een 1-uursdienst blijft, ik neem aan dat er mensen naar huis willen in de avond en met een 1-uursdienst red je dat niet.

Reputatie 3

Er zijn meer trajecten waar op zaterdag enkele losse treinen zijn toegevoegd. Wellicht heeft dat met de materieel- en personeelsomloop te maken. Ik neem niet aan dat dit een fout is.

Nu ik zie dat het 3 delen zijn zal het inderdaad wel kloppen, denk dat ze die sprinters op andere trajecten moeten inzetten.

Reageer