hulp gevraagd bij schoolproject

  • 25 April 2024
  • 12 reacties
  • 264 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik ben Merel en ik ben 12 jaar.

Ik ben een onderzoek aan het doen om de vogels die je ziet op stations in kaart te brengen.

Zelf woon ik in Noord-Holland en heb ik daar al heel veel stations in kaart gebracht. Ik zou heel graag hulp willen bij de stations in de rest van het land. Wie wil mij helpen?

Ik zou graag willen weten op welk station je welke vogel(s) het meeste ziet en of je misschien ook speciale vogelsoorten op een station hebt gezien. 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Dit is wat ik al heb:

alvast bedankt. 

Groetjes Merel.

 


12 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Hallo Merel,

Wat een leuke en bijzondere opdracht!

Ik zal er de komende tijd eens op letten en wie weet kan ik wat bevindingen delen 😊

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Merel (toepasselijke naam 😉),

Ik heb totaal geen verstand van vogels, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Maar ik wil je wel graag complimenten geven voor je manier van vragen, je taalgebruik en je presentatie. Daar kan menig volwassene nog iets van leren!

Hallo Merel en welkom bij de NS Community,

 

Erg leuk dat je deze vraag hier komt stellen. Er zullen vast veel antwoorden komen. Ik heb ook weinig verstand van vogels, maar ik kan je wel vertellen dat op het station in Harlingen de zilvermeeuw veel aanwezig is en op het station in Groningen de stadsduif. Veel succes met deze leuke opdracht!

Hoi Merel, @Kaptein,

Je zou dit eigenlijk misschien wel aan een expert moeten vragen. En er zullen vast vogelspotters zijn die met de trein reizen al is de kans klein dat ze je bericht zullen lezen. Misschien ken je de De Vogelspotcast zorgt ervoor dat je wat vaker omhoog kijkt! | Vogelbescherming van Arjan Dwarshuis - The Birding Experience en Gisbert van Baalen. Gisbert ontwikkeld in die podcast zichzelf tot expert. ;) Natuurlijk met de hulp van Arjan. De Vogelspotcast | Podcast | Podcast Luisteren

Succes met je project!

Reputatie 3

In Station Middelburg zie ik vaak Kraaien, Kauwen en in heel bijzondere gevallen Vinkjes, Meesjes en Mussen.

 

Ik neem aan dat je bij station Vlissingen vooral veel Meeuwen ziet omdat het dicht bij zee ligt maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

 

Veel Succes verder :)

Badge +3

Hoi Merel!

Ik woon in Eindhoven en daar is weinig natuur rond het station, maar wel enorm veel duiven die nergens bang voor zijn. Gelukkig niet agressief maar als je bij het busstation op een bankje iets zit te eten weten ze je te vinden (voor het geval er iets op de grond zou vallen) 🤣

Op andere stations (met horeca) ook wel huismussen gezien die precies weten hoe schuifdeuren werken en feilloos de weg naar binnen in de stationshal weten te vinden.

Kauwen (en meeuwen voor zover die hier komen, soms zijn ze er ineens en de volgende dag weer weg) zijn wat schuwer. Die kauwen weten goed de weg in/rond de prullenbakken.

 

Reputatie 7
Badge +1

Het bericht van Robert deed me denken aan het feit dat er in Zwolle vaak kauwen te vinden zijn rondom de bankjes. Evenals duiven.

Reputatie 1

Hallo Merel en welkom bij de NS Community,

 

Erg leuk dat je deze vraag hier komt stellen. Er zullen vast veel antwoorden komen. Ik heb ook weinig verstand van vogels, maar ik kan je wel vertellen dat op het station in Harlingen de zilvermeeuw veel aanwezig is en op het station in Groningen de stadsduif. Veel succes met deze leuke opdracht!

super! Bedankt dan kan ik die alvast toevoegen in mijn kaart

Reputatie 7
Badge

Almere Muziekwijk was vanochtend tussen +/- 8:00 en 8:08 geheel vogelvrij maar dat had vast iets te maken met de lawaaierige werkzaamheden op het perron. Gisteren zag ik hier nog een meeuw wat gevallen patatjes eten.

Reputatie 3

Vogels reizen soms met de trein

www.instagram.com/ 

 

Ik zei bijna nooit vogels op een treinstation.

 

Reputatie 7
Badge +3

Gisteren zat er een nogal herriemakende duif in de stationshal van Hilversum.

Reputatie 7

Duiven en kauwen zitten op alle stations. Het zijn echte cultuurvolgers (waar mensen komen, komen deze vogels ook). Op stations waar wat meer groen is zie je veel mussen. In Amsterdam kom je de groene halsbandparkieten veel tegen die zijn vrij uniek voor die omgeving.

Veel succes met je project! 😁👍🐦🚂

Reageer