Skip to main content

Ik kwam er na de overstap achter dat 1 van mijn tassen nog in de vorige trein lag. Direct met de klantenservice gebeld en die zouden de conducteur bellen. We hoorden lang niets dus ik belde weer en toen hoorde ik van iemand anders van de klantenservice dat ze dat sinds kort niet meer doen (conducteur bellen om uit te zien naar vergeten voorwerp). Ik werd verwezen naar de website. Mijn tas staat er na 2 uur nog niet op. Wat is jullie ervaring? Komt het dan nog of is dit een verloren zaak? :/

Het is nog geen verloren zaak. Standaard loopt de conducteur op het eindpunt door de trein en zal hij de gevonden goederen afgeven waar dat kan. Maar in een trein van Leeuwarden naar Rotterdam is dat pas na een aantal uren en dan gebeurt het ook nog wel eens dat het weer terug gaat en op het dan volgende eindpunt wordt afgegeven.

Wat ik u aanraad is morgen te bellen of het is gevonden  en vaak kunt u het dan afhalen op dat station waar het is afgegeven. Dat is dan bekend. Lukt dat niet binnen vijf dagen dan gaat het naar het verzamelpunt en wordt het u toegestuurd.

NS doet het zo beroerd nog niet, ongeveer de helft komt terug. Er zijn nu eenmaal mensen die meenemen wat ze risicoloos kunnen pakken. Soms komen ook iPhones terug.

Het is voor mij nieuw dat Gevonden voorwerpen geen contact meer opneemt met de conducteur.

Welkom ​@Jeske84 

Alles gaat tegenwoordig via https://gevonden-voorwerpen.ns.nl en je kunt ook nog https://ilost.co/nl proberen (samenwerking van gemeentes e.d.)

Hi Jeske84! Welkom bij de NS Community. 

Er is inderdaad een wijziging geweest rondom verloren voorwerpen. Zoals Robert B aangegeven heeft zijn er verschillende platformen waar je jouw tas mogelijk op terug kunt vinden. Ik begrijp dat er in eerste instantie geprobeerd is om de conducteur te bereiken. Ook met de nieuwe werkwijze is dit nog steeds mogelijk indien de tas heel recent verloren is. Dit is iets wat wij eenmalig kunnen doen indien de vermissing heel recent heeft plaatsgevonden. Als wij de conducteur niet hebben kunnen bereiken of de conducteur heeft de tas (nog) niet gevonden, dan is het niet mogelijk om later nogmaals met de klantenservice te bellen met een verzoek om de conducteur nogmaals te bellen. 

Indien de tas gevonden is, dan zal deze vermoedelijk niet binnen 2 uur ingeleverd en/of geregistreerd zijn. Je kunt de platformen die Robert B door heeft gegeven de komende dagen in de gaten houden.

Bij mij ging het vrij spoedig.

Portemonnee verloren, gemeld, 2 dagen later was ie gevonden en kon ik hem ophalen in Nijmegen, waar mijn trein dus ook stopte.

Maar goed dat was voordat alles veranderde 😔.

Dank jullie wel voor de reacties! Dat geeft inzicht en ietwat hoop. Ik was inderdaad snel met het bellen van de klantenservice, 10 minuten na de overstap. Maar helaas is het toen misgegaan en heeft diegene niet gebeld of in elk geval konden zijn collega’s er een halfuur later niets over terugvinden. 

de tas is nog steeds niet online. Ik ben er erg door ontdaan, de tas bevat voor anderen geen maar voor mij wel heel waardevolle items. Denk aan een dagboek met opgeschreven herinneringen van het eerste jaar van mijn dochtertje, een oude mp3speler met een zeer geliefde muziekcollectie, maar ook mijn borstkolf die ik dagelijks gebruik. Ik begrijp niet dat iemand zoiets zou stelen, maar daar begint het helaas meer en meer op te lijken. 

mbv een vriendelijke klantenservice-medewerker konden we achterhalen waar het treinstel zich vanochtend bevond. Toen deze langs het station van mijn woonplaats kwam, heb ik hem grondig doorzocht, maar helaas. De tas is er dus door iemand uit gehaald. Ik probeer moed te houden dat hij nog boven water komt en het helpt me jullie ervaringen te lezen en dat het dus ook nog wel een aantal dagen kan duren. 

duimen jullie mee? 😃 fijne jaarwisseling!

Reageer