beantwoord

Kosten vervangend vervoer i.v.m. werkzaamheden

  • 26 October 2023
  • 8 reacties
  • 291 Bekeken

Reputatie 1

Van 11 t/m 20 november rijden er bussen tussen Den Helder en Heerhugowaard i.v.m. werkzaamheden. 
Normaal reis ik per trein met 40% korting. Hoe worden de reiskosten voor dit vervangend vervoer berekend?

icon

Beste antwoord door Tochjo 26 October 2023, 22:26

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Vervoerbewijzen voor de trein zijn ook geldig in de treinvervangende bussen. U checkt dus gewoon in en uit, nu bij mobiele paaltjes bij de plaats waar de bussen vertrekken en aankomen. En als u in de daluren incheckt, krijgt u gewoon korting.

Reputatie 1

Oké, dan mag ik er vanuit gaan dat NS een tijdelijk incheckpaaltje  neerzet bij het begin- en eindstation?

Reputatie 7
Badge

Oké, dan mag ik er vanuit gaan dat NS een tijdelijk incheckpaaltje  neerzet bij het begin- en eindstation?

Klopt, dat doen ze altijd bij businzet.

Reputatie 1

Nou, over dat ‘altijd’ lees ik toch andere ervaringen, maar bedankt voor de antwoorden.

Reputatie 7
Badge

Nou, over dat ‘altijd’ lees ik toch andere ervaringen, maar bedankt voor de antwoorden.

Ja, oke, het is altijd de bedoeling. Het gaat inderdaad ook wel eens mis.

Reputatie 7
Badge

Vaak worden die tijdelijke paaltjes op de gekste plekken neergezet en kunnen reizigers het daarom niet vinden.

Reputatie 7
Badge +2

Ze staan er ook wel eens echt niet, destijds werd dat door een NS medewerker ter plaatse ook bevestigd dat ze ontbraken.

Maar andersom heb ik NS ook wel eens een mobiel paaltje direct naast de vaste paaltjes zien neerzetten, dus soms overdrijven ze dan weer een beetje.

Reputatie 7
Badge +3

Vaak worden die tijdelijke paaltjes op de gekste plekken neergezet en kunnen reizigers het daarom niet vinden.

Soms is de plek niet eens gek, maar ze worden natuulijk van tevoren neergezet als er geen reizigers staan te wachten. Op drukkere stations kan het zijn dat er een rij wachtende reizigers vormt voor dat paaltje waardoor het paaltje niet altijd goed te zien is, bv voor de uit de bus uitstappende reizigers. Het is dan even zoeken en misschien vragen aan aanwezig personeel of andere reizigers. 

Als je echt geen tijdelijk paaltje kan vinden op het station vanwaar je met de bus moet reizen, check dan in op het station zelf en ga zo toch ingecheckt de bus in. Is er geen paaltje op het station waar je met de bus aankomt,  ben je wel ingecheckt de bus in gegaan en moet je om verder te reizen (weer) inchecken op het station omdat er poortjes staan, check daar dan in met je betaalkaart (of een andere OV-chipkaart als je die hebt) en check daarna aan de andere kant van het poortje daarmee weer uit. 

Reageer