Goedemiddag,
Sinds het ongeval tussen Den Haag en Leiden van afgelopen dinsdag 04-04 moet ik een ander traject nemen om tussen mijn huis en studie in Delft af te reizen.
Normaal gesproken duurt mijn reis 1:35 en door het omreizen nu ongeveer 1:55 door de Intercity Direct. Nu snap ik natuurlijk dat dit komt door overmacht en ben ook vanzelf bereid 20 minuten extra te reizen vanwege de herstelwerkzaamheden, echter betaal ik nu ook iedere keer de toeslag van 2,90, tweemaal per dag, op mijn studenten OV. Nu is er ook een ander alternatief waardoor ik 2:25 minuten reis, bijna 50 minuten extra op mijn normale reistijd, wat ik net te veel vind.
Nu is net bekend gemaakt dat de herstelwerkzaamheden tot minimaal 18-04 gaan duren, wat betekent dat ik komende twee weken, dagelijks bijna 6 euro kwijt ben vanwege de IC Direct.
Ik vroeg mij af, kan ik aanspraak maken op vergoeding van de extra kosten die ik hier maak, of is hier sprake van overmacht en zal ik moeten accepteren dat ik de komende twee weken 50 euro kwijt ben door het ongeval?