Skip to main content
beantwoord

Vervangend vervoer werkzaamheden Amsterdam CS/Muiderpoort/Amstel/Duivendrecht/Bijlmer

  • 25 April 2024
  • 27 reacties
  • 848 Bekeken

Komend week (30 april - 5 mei) zijn er werkzaamheden waardoor er kennelijk geen treinen rijden tussen Amsterdam CS/Muiderpoort/Amstel/Duivendrecht/Bijlmer.

Ik vind nagenoeg geen informatie in de reisplanner en op de site en al helemaal niets over vervangend vervoer.

Mijn vraag is dus, is er vervangend (bus) vervoer en zo ja welke routes?  Met name tussen Muiderpoort en Duivendrecht en/of Zuid.  Ik moet nl. zelf naar Den Haag en eerst naar Weesp rijden is verschrikkelijk om.

27 reacties

 

 

Dat geldt overigens ook voor waarom de metro's alleen tussen Centraal en Zuid en tussen Centraal en Amstel gebruikt mogen worden met een NS vervoersbewijs en die tussen Duivendrecht en Amstel dus niet.

 

Ik hoorde bovenstaande tekst (over het gebruik van de metro met een NS vervoersbewijs) ook omgeroepen worden op Amsterdam Centraal, maar wat betekent dit in de praktijk als alle poortjes dicht zijn en er geen personeel aanwezig is waardoor ik met mijn trajectabonnement alsnog verplicht moest omchecken van NS naar GVB en vice versa en dus ongetwijfeld weer onterechte reiskosten in rekening gebracht ga krijgen?

En ja, inderdaad onterecht diverse kosten in rekening gebracht, dus dat wordt vermoedelijk weer onnodig lang gaan bellen met de klantenservice en van het kastje naar de muur gestuurd worden...

En inderdaad hier ook gewoon kosten in rekening gebracht… telefonisch contact levert UITERAARD niets op terwijl e.a. gecommuniceerd is dat je met je abbo naar Zuid mag reizen en dan verder ook van de GVB NZ-lijn gebruik mag maken richting Amsterdam Centraal. Zijn er hier al mensen die wel de juiste reactie hebben gekregen?  

Ok via facebook loopt contact veel beter en alle extra kosten ivm omreizen worden vergoed.

Reageer