beantwoord

Waarom geen vervangende bus voor 7 uur in Oudenbosch??

  • 29 August 2023
  • 31 reacties
  • 1032 Bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Welkom bij de NS Community!

Er rijden wel sprinters.

Dus als ik Oudenbosch - Roosendaal plan krijg ik een bus van 5:03 naar Lage Zwaluwe en dan terug met de sprinter naar Roosendaal, aankomst 6:23

Bus 311 naar Etten-Leur kan ook nog, scheelt een half uur uitslapen en dan ben je om 6:33 in Roosendaal. Kost je wel € 2,60 voor die bus.

 

Lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld om 1,5 uur te reizen voor een stuk die normaal 5 minuten per tein of 15 minuten met de bus duurt. Enige optie die ik nu heb is betaald parkeren bij Roosendaal, wat 4,50 per dag kost. Als ik die kosten ergens kan declareren zou dat nog een optie zijn, maar ik vind het gewoon raar dat er geen bussen beschikbaar zijn, vooral omdat het hier om 5 weken lang gaat. Daarna nog 3 weken echt werkzaamheden, dus in totaal 8 weken gewoon alles behalve probleemloos reizen…

 

Maar dank voor het welkom, ik hoop dat via deze weg er vanuit de NS een antwoord komt waarom het nu zo slecht is geregeld en of dit toch anders kan.

 

Ik zou sowieso een klacht bij Prorail neerleggen (de veroorzaker) met daarin ook het verzoek om de meerkosten te betalen. Voorts zou ik u willen aanraden om contact te zoeken met de pers in uw geval. NS cq Prorail wil daar nog wel eens gevoelig voor zijn. NS dient gewoon voor vervangend vervoer te zorgen dat grotendeels de normale dienstregeling volgt. In uw casus is dit duidelijk niet het geval.   

 

https://www.prorail.nl/contact

Het lijkt er op dat de busdienst vanuit Roosendaal v.v. wordt georganiseerd zodat je vroeg in de richting Lage Zwaluwe kunt en daardoor pas later in omgekeerde richting. Op zich een begrijpelijke keuze omdat in de ochtend de drukte vooral richting Randstad is en's avonds andersom.

Het probleem is echter dat de bussen voor het toch niet zo heel lange stuk tot Lage Zwaluwe liefst tweeënhalf uur v.v. nodig hebben waardoor de eerste bus van Oudenbosch naar Roosendaal om 6.55 wel heel erg laat gaat.

Ik snap dit heel goed, lijkt me best frustrerend. Ik zal je feedback doorgeven aan de betreffende afdeling die dit soort dingen regelt. Ik kan echter geen beloftes maken.

Badge +3

Ik ben het helemaal met je eens hoor.

Blijkbaar rijden er om die tijd maar een paar bussen en vindt men die van Roosendaal naar Lage Zwaluwe belangrijker.

De bus die om 4:48 uit Roosendaal vertrekt is om 5:43 in Lage Zwaluwe en zal op de weg terug (vertrek Lage Zwalue 6:15 pas!) inderdaad pas om 6:55 in Oudenbosch zijn.

Daar zou dus best een bus bij kunnen (of half uur eerder omkeren in Lage Zwaluwe).

Reputatie 2

Welkom bij de NS Community!

Er rijden wel sprinters.

Dus als ik Oudenbosch - Roosendaal plan krijg ik een bus van 5:03 naar Lage Zwaluwe en dan terug met de sprinter naar Roosendaal, aankomst 6:23

Bus 311 naar Etten-Leur kan ook nog, scheelt een half uur uitslapen en dan ben je om 6:33 in Roosendaal. Kost je wel € 2,60 voor die bus.

 

Lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld om 1,5 uur te reizen voor een stuk die normaal 5 minuten per tein of 15 minuten met de bus duurt. Enige optie die ik nu heb is betaald parkeren bij Roosendaal, wat 4,50 per dag kost. Als ik die kosten ergens kan declareren zou dat nog een optie zijn, maar ik vind het gewoon raar dat er geen bussen beschikbaar zijn, vooral omdat het hier om 5 weken lang gaat. Daarna nog 3 weken echt werkzaamheden, dus in totaal 8 weken gewoon alles behalve probleemloos reizen…

 

Maar dank voor het welkom, ik hoop dat via deze weg er vanuit de NS een antwoord komt waarom het nu zo slecht is geregeld en of dit toch anders kan.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Er rijden wel treinen, maar die stoppen dus niet in Oudenbosch.

Dus als ik Oudenbosch - Roosendaal plan krijg ik een NS bus van 5:03 naar Lage Zwaluwe en dan terug met de sprinter naar Roosendaal, aankomst 6:23

Bus 311 naar Etten-Leur kan ook nog, scheelt een half uur uitslapen. Vertrek 5:46 en dan ben je om 6:33 in Roosendaal. Kost je wel € 2,60 voor die bus.

Reageer