Skip to main content
beantwoord

Waarom vandaag nog steeds busvervoer tussen Tilburg en Breda?

  • 13 May 2024
  • 6 reacties
  • 138 Bekeken

De afgelopen weken was er geen treinvervoer van/naar Tilburg ivm werkzaamheden. Volgens de lijst met werkzaamheden op de site zouden deze maandag 13 mei om 2.00 uur voorbij zijn. Nu blijken er vandaag tussen Tilburg en Breda nog steeds geen treinen te rijden, terwijl in de andere richtingen wel weer treinverkeer mogelijk is. Is er een reden voor de uitloop van deze (toch al omvangrijke) werkzaamheden? 

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat zijn weer andere geplande werkzaamheden 🙂

Er waren op meerdere plaatsen werkzaamheden. Die in Tilburg zijn vannacht afgerond, maar de werkzaamheden tussen Tilburg en Breda duren nog tot 23:00 vanavond. Dit is blijkbaar niet overal even duidelijk gecommuniceerd, maar was wel als dusdanig verwerkt in de reisplanner.

Reputatie 7

De afgelopen weken was er geen treinvervoer van/naar Tilburg ivm werkzaamheden. Volgens de lijst met werkzaamheden op de site zouden deze maandag 13 mei om 2.00 uur voorbij zijn. Nu blijken er vandaag tussen Tilburg en Breda nog steeds geen treinen te rijden, terwijl in de andere richtingen wel weer treinverkeer mogelijk is. Is er een reden voor de uitloop van deze (toch al omvangrijke) werkzaamheden? 

Het was overigens ook aangegeven in de info bij de werkzaamheden van Tilburg, daar moet je maar net even op letten. Het communiceren is wéér een aandachtspuntje voor NS.

Reputatie 3

Wat is er uiteindelijk uitgevoerd tijdens de werkzaamheden op station Tilburg? Ik was er vandaag maar zag g

 

een grote vernieuwingen.....alleen spoor 4 wat vernieuwing

Moest het daarom 2 weken plat? Ik dacht dat er ook wat aan de ellenlange trappen iets źou gebeuren?

 

 

Moest het daarom 2 weken plat? Ik dacht dat er ook wat aan de ellenlange trappen iets źou gebeuren?

Het perron langs spoor 4 is afgebouwd.

De trappen naar de hal zijn vervangen.

Het perron langs spoor 1 is vernieuwd.

Ik weet niet of dit alles is.

De trappen zijn ook vervangen. Verder waren er ook werkzaamheden op andere locaties dan Tilburg zelf. ProRail vermelde vorig maand het volgende op de website:

Op station Tilburg Universiteit vervangen we ter hoogte van het station portalen voor de bovenleiding en wordt de hellingbaan van perron 2 en 3 volledig vernieuwd. Ook perron 1 wordt volledig aangepakt en krijgt nieuwe bestrating, verlichting, camera’s en een nieuwe omroepinstallatie. Tot slot worden op station Gilze-Rijen de keerwanden vervangen.

Tussen Tilburg Universiteit en Breda en tussen Tilburg en Vught wordt gedurende deze periode op diverse locaties gewerkt aan het spoor. Deze werkzaamheden bestaan uit het vervangen van spoorstaven, rijdraden van de bovenleiding en het vernieuwen van de ballast.

Reageer