Hoe komt het dat er iedere maand minimaal één heel weekend werkzaamheden zijn aan de hsl, en dat treinen in die gevallen niet gewoon via Dordrecht rijden? Ik reis met grote regelmaat, enkel in het weekend tussen Rotterdam en Breda, maar ik kan simpelweg niet op deze dienstregeling aan.
Oh wow, je hebt gelijk. Excuus. Bijzonder, toch nog een NS traject waar sprinters overwicht hebben boven IC's ;)
Beperkte capaciteit tussen Dordrecht en Breda? Ik dacht dat daar helemaal geen treinen meer rijden?
...geintje natuurlijk, maar het is daar toch wel wat uitgedund sinds die verfoeide HSL.
Er rijden tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe 6 reizigerstreinen per uur en daarnaast is het een hoofdroute voor goederenvervoer. Veel mensen vergeten de treinen naar Roosendaal mee te tellen.
Vergeleken met de situatie voor de HSL rijden er twee intercity's minder en twee sprinters meer. Dus er is weinig uitgedund.
Beperkte capaciteit tussen Dordrecht en Breda? Ik dacht dat daar helemaal geen treinen meer rijden?
...geintje natuurlijk, maar het is daar toch wel wat uitgedund sinds die verfoeide HSL.
Indien mogelijk wordt een deel van de treinen omgeleid via Dordrecht, maar dat lukt niet met alle treinen vanwege de beperkte capaciteit tussen Dordrecht en Breda.
Dit weekend is omleiden niet mogelijk omdat er ook werkzaamheden zijn tussen Rotterdam en Dordrecht, waardoor er geen treinverkeer mogelijk is op dat traject.
Overigens zijn veel van de werkzaamheden waardoor de HSL geraakt is niet direct op de HSL, maar eromheen. Zo zijn er recent grote werkzaamheden geweest rondom Hoofddorp, en volgens mij zijn de huidige werkzaamheden ook niet op de HSL zelf, maar op het stuk tussen Rotterdam Zuid en Barendrecht.
Hoe komt het dat er iedere maand minimaal één heel weekend werkzaamheden zijn aan de hsl, en dat treinen in die gevallen niet gewoon via Dordrecht rijden? Ik reis met grote regelmaat, enkel in het weekend tussen Rotterdam en Breda, maar ik kan simpelweg niet op deze dienstregeling aan.
Omdat de HSL een complex probleemgeval is met veel storingen, defecten en daarom veel onderhoud vraagt? Ik weet ook niet waarom er dan niet standaard in die onderhoudsweekenden via Dordrecht gereden wordt. Bij wat langere, plotselinge verstoringen en bij harde wind gebeurt dat wel regelmatig. De IC Brussel slaat Breda dan over en rijdt via Roosendaal.
Er rijden al te veel andere treinen-denk ook aan die zware goederendingen, om er nog meer tussendoor te kunnen persen. Althans-dat wil ProRail zo-zoals altijd hier in NL =zijn er zat veel beter wetende leken.
Het blijft nu eenmaal een groot (en duur) zorgenkindje die altijd defecte Express
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.