beantwoord

Werkzaamheden Rotterdam Centraal

  • 16 May 2023
  • 10 reacties
  • 711 Bekeken

Aankomend weekend start de verbouwing van het emplacement van Rotterdam. Hierdoor zal de dienstregeling gedurende langere tijd aangepast worden, waarbij er de eerste paar weken ook dagelijks een handjevol treinen vervalt omdat er minder perronsporen beschikbaar zijn in Rotterdam. Deze werkzaamheden kan ik echter niet terugvinden op de NS website. Komt hier nog een melding over of valt dit tegenwoordig ook al onder ‘plan je reis elke dag opnieuw om te zien of we stiekem de dienstregeling aangepast hebben’?

icon

Beste antwoord door Julian 16 May 2023, 14:33

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge

Volgens mij starten die werkzaamheden de week erop. Dus niet aankomend weekend.

Bedoel je het emplacement van Rotterdam Noord? Ik kan niets achterhalen over werkzaamheden komend weekend. 

Reputatie 7

Ik zag zonet in Breda een aankondiging hangen op een bord. Van, naar en via Rotterdam CS aangepast treinverkeer vanaf Pinksterweekend (gedurende twee weken geloof ik).

Het bijbehorende nieuwsbericht op de NS website:

https://nieuws.ns.nl/flink-meer-werkzaamheden-aan-het-spoor-en-dat-merken-reizigers/

De werkzaamheden zijn van 20 mei t/m 25 juni, met verschillende intensiteiten. Het kan zijn dat slechts enkele treinen uitvallen, maar ook veel meer, zoals in de laatste dagen van de periode, wanneer er helemaal geen treinverkeer mogelijk is van/naar/via Rotterdam Centraal.

Advies zoals altijd is om kort voor vertrek de reisplanner te controleren.

Reputatie 7
Badge +1

Op 24 en 25 juni rijden er dus helemaal geen treinen van en naar Rotterdam zo lees ik. Op 24 juni is de Veteranendag in Den Haag en op 25 juni de TT in Assen. Zal dus wel weer klachten gaan regenen.  

Bedoel je het emplacement van Rotterdam Noord? Ik kan niets achterhalen over werkzaamheden komend weekend. 

Nee, Rotterdam Centraal. De sporen 6 t/m 8 aldaar gaan gedurende enkele weken buiten dienst vanwege vervanging van de wissels en verlengen van het perron. Gedurende het eerste en laatste weekend zijn er meer sporen buiten dienst en is het treinverkeer verder beperkt. Dat laatste wordt wel gemeld, althans het niet rijden van de IntercityDirect a.s. zaterdagochtend staat bij de wijzigingen, de gewijzigde dienstregeling van de intercity's van/naar Dordrecht op diezelfde zaterdagochtend wordt niet genoemd.

Ook na 25 juni zijn er nog aanpassingen aan de dienstregeling overigens omdat een aantal wissels geklemd blijven tot de volgende bouwstap, maar die aanpassingen worden meegenomen in de periodieke wijzigingsbladen van de dienstregeling.

Reputatie 6

Deze info staat ook op de borden in de trein echter als je op een datum in die periode een reis intypt kun je m gewoon maken. Dus het zal per dag verschillen denk ik.

Reputatie 2

Min of meer zelfde verhaal als in juni, maar nu in nov en dec: twee weekenden geen enkel treinverkeer van of naar Rotterdam CS. 

De reisplanner geeft keurig aan, hoe de metro als vervangend vervoer fungeert. Nu mijn vraag: waarom is dat voor NS-reizigers niet mogelijk met NS-vervoerbewijs? Is logistiek zeer lastig tot zelfs onmogelijk, maar dan het alternatief: maak dit metrovervoer gratis.  Automobilisten die aan de randen van de stad parkeren op P+R-plaatsen, krijgen wel gratis metrovervoer. 

Reputatie 1

Min of meer zelfde verhaal als in juni, maar nu in nov en dec: twee weekenden geen enkel treinverkeer van of naar Rotterdam CS. 

De reisplanner geeft keurig aan, hoe de metro als vervangend vervoer fungeert. Nu mijn vraag: waarom is dat voor NS-reizigers niet mogelijk met NS-vervoerbewijs? Is logistiek zeer lastig tot zelfs onmogelijk, maar dan het alternatief: maak dit metrovervoer gratis.  Automobilisten die aan de randen van de stad parkeren op P+R-plaatsen, krijgen wel gratis metrovervoer. 

 

Volgens een artikel in het ad kunnen reizigers met een geldig ns-vervoerbewijs gratis met het ov.

Betreft wel een bepaald traject rotterdam noord - schiedam als ik het me goed herinner.

Weet alleen niet hoe het gaat werken bij het inchecken als er geen geld afgeschreven gaat worden of dat je later via de klantenservice een restitutie moet aanvragen.

Badge +3

Tijdens deze werkzaamheden is een NS-vervoerbewijs geldig in de metro tussen Schiedam C, Beurs, Centraal, Blaak, Capelsebrug en Alexander. Dat is te vinden op deze pagina door op de betreffende werkzaamheden te klikken. Merk op dat in de reisplanner de optie Metro uitgezet moet worden om reisadviezen te krijgen met metro's waarin een NS-vervoerbewijs geldig is.

Tijdens de werkzaamheden zullen er metropoortjes openstaan zodat u met een NS-vervoerbewijs de metro kunt nemen.

Reageer