beantwoord

1e klad upgrade

  • 5 January 2024
  • 6 reacties
  • 148 Bekeken

Hoii,

Ik heb een NS Flex abonnement en ik wil graag mijn 1e klas upgrade kaartje van NS Wintercity inzetten. Nu staat er dat dit alleen geldig is in de daluren. Als ik een lange reis maak met NS waar ik voor 16 uur incheck en na 16 uur (wrsl rond 17.30 uur) dus pas weer uitcheck, is het dan nog wel geldig? Of moet ik dan ook echt voor 16 uur alweer uitchecken? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 5 January 2024, 09:42

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

In een ander topic is door een moderator (medewerker van NS) aangegeven dat u dan om 16.00 uur de eerste klas moet verlaten. U kunt dan natuurlijk nog wel verder reizen in de tweede klas.

Reputatie 4

Op mijn 1e klas upgrade stond verder niets over daluren, dus ben ik in de spits blijven zitten. Conducteur vond het ook prima. Kijk even wat er op het ticket staat!

Reputatie 7
Badge +1

In een ander topic is door een moderator (medewerker van NS) aangegeven dat u dan om 16.00 uur de eerste klas moet verlaten. U kunt dan natuurlijk nog wel verder reizen in de tweede klas.

In dat andere topic staat ook dat NS hier wederom de fout in is gegaan door dit niet op de upgrade te melden. Je mag dus gewoon blijven zitten in de spits, Indien een conducteur wel een boete registreert dan zit wat mij betreft de conducteur cq. NS fout. (Bij de geschillencommissie is NS sowieso dan kaNSloos)

Het blijft bij de NS een gedoe met al die voorwaarden. Als dit, dan dat, dan zo, of als, dat dit, maar als, dan zo, of dit en anders dat...ofzo?

Reputatie 7
Badge

Voor mij is het vrij simpel: in de actievoorwaarden staat dat je een kaartje krijgt voor de daluren maar dat is niet het geval. Je kunt dan gaan proberen dat terug te geven maar dat gaat bij NS niet lukken en dat je het (misschien want de actie heet weer 'dagje' dus ik betwijfel nog steeds of niet juist de actievoorwaarden onjuist zijn) niet had moeten hebben, verandert niets aan de geldigheid ervan: op de (hele) dag die op het kaartje staat en in het bestelproces vermeld wordt.

Badge +3

Volgens mij zijn de actievoorwaarden gelijk aan die van vorige acties (o.a. die van SPOOR voor € 0,01). Dat ging over Daluren en dat stond ook op het ticket.

Maar het ticket dat je nu (via Wintercity) krijgt is -afgezien van de prijs- identiek aan een reguliere 2→1 upgrade van € 10,00 en daarmee dus heel de dag geldig.

Reageer