beantwoord

2 betalingen voor 1?

  • 14 April 2024
  • 9 reacties
  • 95 Bekeken

Beste NS, Mijn saldokaart draagt een dal korting abonnement en deze betaal ik jaarlijks, ong. 67 euro voor komende jaarperiode. Er gaat elke maand ook 5,60 euro apart nog van mijn rekening. Waar is de 5,60 voor?

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 14 April 2024, 10:40

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Lijkt mij wat vreemd want die 5,60 euro zijn de kosten voor een maandelijks Flex abonnement. Weet u zeker dat u geen twee kaarten heeft en dus ook 2 abonnementen? U kunt via MijnNS uw abonnementen nakijken. 

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt er op dat je overgegaan bent van dal voordeel op saldo naar flex dal voordeel maar het het op saldo abonnement niet opgezegd hebt en van de kaart hebt afgehaald. Weet je zeker dat je nog steeds ca. €67 betaalt?

Ik heb 1 kaart en 1 abonnement... Het is mogelijk echter, nu ik nog even nadenk, dat een vriend uit Tsjechië nog mijn rekeningnummer gebruikt, want die heb ik eind 2021 geholpen met een Saldokaart en abo. Ik dacht dat zijn moeder, die inmiddels een Nederlandse bankrekening heeft, het had aangepast. Voor haar eigen kaart heeft ze dat zeker wel gedaan. Maar zij hadden rekening rijden, ik weet niet of ze dat voor haar zoon heeft veranderd. Zou dat het kunnen zijn? De zoon gebruikt zijn kaart niet meer, hij is al ruim een jaar woonachtig in India

Ja ik weet het zeker, ik heb pas de nieuwe factuur gekregen en ik heb de 5,60 ook maandelijks tussen mijn automatische betalingen

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb 1 kaart en 1 abonnement... Het is mogelijk echter, nu ik nog even nadenk, dat een vriend uit Tsjechië nog mijn rekeningnummer gebruikt, want die heb ik eind 2021 geholpen met een Saldokaart en abo. Ik dacht dat zijn moeder, die inmiddels een Nederlandse bankrekening heeft, het had aangepast. Voor haar eigen kaart heeft ze dat zeker wel gedaan. Maar zij hadden rekening rijden, ik weet niet of ze dat voor haar zoon heeft veranderd. Zou dat het kunnen zijn? De zoon gebruikt zijn kaart niet meer, hij is al ruim een jaar woonachtig in India

Ik denk dat je dus nog voor deze zoon betaald. Kijk eens in de omschrijving naar contractnummer. Dat zal wel afwijken van elkaar. Neem contact op met NS om dit te laten verwijderen. Kan nog wel lastig worden omdat jij blijkbaar niet de contractant bent.

 

Klantenservice kan je hier rechtsbovenaan vinden via "Naar NS.nl”. Dit is een reiziger helpt reizgierforum en we kunnen dan ook niet bij je gegevens.

 

Contractnummer zie ik niet in de omschrijvingen staan. Wel machtigingskenmerk en transactiereferentie. 

Misschien is het het beste als ik morgen even telefoneer met de NS. In het verleden heb ik goede ervaringen gehad met het telefoonteam van de NS. Hulpvaardige capabele mensen aan de andere kant van de lijn.

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat je dus nog voor deze zoon betaald. Kijk eens in de omschrijving naar contractnummer. Dat zal wel afwijken van elkaar. Neem contact op met NS om dit te laten verwijderen. Kan nog wel lastig worden omdat jij blijkbaar niet de contractant bent.

Dan zal degene die wel de contracthouder is dit moeten doen, dus de vriend of zijn moeder. Heb je daar nog contact mee?

En als dit niet lukt, misschien de betalingen storneren of de machtiging opzeggen. Degene die contracthouder is krijgt dan een herinnering om te betalen.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt ook vandaag al bellen, NS klantenservice is 24/7 bereikbaar

I see, duidelijk 👍🏻Hartelijk dank meneer Peetersen

Reageer