beantwoord

65+plusser moet beducht zijn wanneer hij zijn abonnement met korting nu omzet naar een Flex variant.



Toon eerste bericht

30 reacties

Badge +3

En als er (groene tekst) staat dat er €10 administratiekosten zijn dan kan je dat als bestaande klant negeren, die zijn er niet! https://www.ns.nl/nsflex/webshop

Vaststaat dat het weekend vrij en Dal Vrij abonnement op saldo eenzijdig door de NS  eind 2020 worden omgezet in Weekend vrij Flex, en Dal Vrij Flex

Maxime NS schrijft hierover: Wanneer de leeftijdskorting ook beschikbaar is bij NS Flex kan het abonnement worden gewijzigd en dan is dit van toepassing.
Ik lees hier toch duidelijk dat het dus niet vaststaat dat de leeftijdskorting in dat Flex abonnement aanwezig is.

Jeroen Machinist schrijft, Paniekzaaierij voor niets, er worden nog varianten toegevoegd aan de Flex abonnementen voor het einde van het jaar.
Dus Jeroen weet het ook niet, en gooit het op paniekzaaierij.

Momo schrijft;  Wil iemand bv in september dit afsluiten dan zal dit nog gewoon kunnen en zal dit abonnement per januari 2021 worden omgezet naar de Flex variant, waar dan de leeftijdskorting voor is.

Dat is dus precies wat BrunoEst met de NS doorloopconstructies bedoelt, een mooie term. De bestaande abonnementen met leeftijdkorting worden omgezet in een flex variant met korting. Nu noemt BrunoEst ook de vervoerconcessie 2015-2025, waarin staat dat de NS verplicht om voor senioren tenminste een substantiële kortingsregeling waarmee buiten de spits gereisd kan worden te blijven aanbieden. Ik heb deze vervoersconcessie gelezen, en ik lees daarover het volgende:

Artikel 53 NS-Reisproducten
NS behoudt een propositie voor senioren met ten minste een substantiële kortingsregeling voor reizen buiten de spitsuren. 

Mijn gevoel zegt mij dat ik hier lees, dat de NS het recht heeft een kortingsregeling voor senioren voor reizen buiten de spitsuren mag (niet verplicht) aanbieden.

 

Met ‘ook’ bedoel ik dat bij NS Flex Weekend Vrij of Dal Vrij er nog geen 65+ korting is op het abonnementsgeld op dit moment. Dat komt nog wel. Ik dacht dat ik vrij duidelijk was met mijn bericht. Jammer dat je het niet zo leest.

Badge +3

Een overstap van een klassiek abonnement naar Flex is altijd mogelijk, en in sommige gevallen nuttig om per direct geen kosten meer te hebben. Reeds betaalde maanden/dagen krijg je terug.

Wil je later (in 2020) je klassieke abonnement met leeftijdskorting weer terug? Dan kan dat via de klantenservice. Er zal dan waarschijnlijk een nieuw jaarcontract ingaan, maar dat is een loze kreet want je kunt altijd weer overstappen naar Flex (ook in het eerste jaar).

Als je het 65+ abonnement al meer dan een jaar hebt kan je het ook in zijn geheel opzeggen (dus helemaal geen Flex nemen). Dan betaal je wel nog tot de maandelijkse verlengdatum.

Reputatie 7

Wij doen hier nu wel alsof er niets aan de hand is en wij nog leven in het pre-covid tijdperk. Af en toe doe ik daar graag aan mee, het heeft iets verkwikkends, maar is niet helemaal reeel. Voorheen moesten de daluren gevuld worden en was er weinig reden om te denken dat daar veel verandering in zou optreden.

Hoe de wereld er straks uit gaat zien weet ik niet. Mogelijk dat er bijvoorbeeld doorbraken worden gerealiseerd waardoor eindelijk de vervoerscapaciteit efficienter (gelijkmatiger) benut zal gaan worden. Of er dan nog daluren zullen zijn waarbij de in vrijheid levende reiziger met kleine prijsjes gelokt dient te worden is maar zeer de vraag.Een andere mogelijkheid is dat alles, qua werk- en onderwijstijden, bij het oude blijft maar dat men het OV inmiddels massaal is gaan mijden en overgestapt is op alternatieve vervoermiddelen waardoor de aanbiedingen in versterkte mate zullen terugkomen en zelfs zullen worden uitgebreid.

Veel zal afhangen van de tijd dat de huidige situatie voortduurt en ook dat is koffiedik kijken.

 

Reageer