Hallo, ik heb daarstraks een abonnement gekocht waarbij ik een nieuwe ov chipkaart kreeg. deze komt binnen een week binnen, echter kan ik deze nadat ie binnen is meteen gebruiken? of moet ik wachten tot de invoerdatum van mn abonnement?
Als je een abonnement afsluit met ingangsdatum 23 augustus is de eerste factuur over de periode 23 augustus t/m 22 september je betaalt dus pas vanaf de 23e.
Hoi Joen,
Als het abonnement op 23 augustus ingaat, betaalt u ook vanaf 23 augustus. Er zal dan maandelijks rond de 23e een factuur komen. Tenzij ze al een ander abonnement heeft, dan blijft de huidige factuurdatum gelijk. Maar de kosten worden uiteindelijk altijd naar rato per dag berekend.
Ik wil een traject abonnement voor mijn dochter starten vanaf 23 aug. Betaal ik dan voor de hele maand augustus? Want dan kan ik beter het abonnement per 1 september in laten gaan en tot die tijd met losse ritten betalen. Wat is jullie advies?
Even als aanvulling op
Ik heb een voordeelurenkaart abonnement. Kan ik hier in de maanden juli en augustus ook voor 9.00 uur en verder de hele dag met korting meereizen? Eerder was dit wel mogelijk maar ik kan het nergens meer terugvinden in de voorwaarden.
Als het goed is, heb je in december 2020 de gewijzigde voorwaarden ontvangen.
Dat is helaas niet meer mogelijk. Je kan nog wel tijdens de daluren inchecken en tijdens de spits met korting reizen. Let wel op dat er niet te veel tijd zit tussen het incheckmoment en het reizen. Alle veranderingen ten opzichte van de wijzigingen van de voorwaarden kan je hier vinden.
Ik heb een voordeelurenkaart abonnement. Kan ik hier in de maanden juli en augustus ook voor 9.00 uur en verder de hele dag met korting meereizen? Eerder was dit wel mogelijk maar ik kan het nergens meer terugvinden in de voorwaarden.
Het abonnement is pas geldig vanaf de ingangsdatum die u bij de bestelling hebt gekozen, ook als u de OV-chipkaart eerder ontvangt.
U zou eventueel wel na ontvangst van de kaart er saldo op kunnen laden en er dan op saldo mee kunnen reizen tot het abonnement ingaat, maar als u een NS Flex-abonnement hebt besteld, dan is dat saldo na ingang van het abonnement niet meer nodig. U kunt het dan wel uit laten betalen bij een servicebalie, maar wellicht is het kopen van e-tickets tot de ingangsdatum handiger.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.