Skip to main content
Antwoord

Abonnement ingangdatum

  • June 16, 2021
  • 9 reacties
  • 1682 Bekeken

Hallo, ik heb daarstraks een abonnement gekocht waarbij ik een nieuwe ov chipkaart kreeg. deze komt binnen een week binnen, echter kan ik deze nadat ie binnen is meteen gebruiken? of moet ik wachten tot de invoerdatum van mn abonnement?

Beste antwoord door Tochjo

Het abonnement is pas geldig vanaf de ingangsdatum die u bij de bestelling hebt gekozen, ook als u de OV-chipkaart eerder ontvangt.

U zou eventueel wel na ontvangst van de kaart er saldo op kunnen laden en er dan op saldo mee kunnen reizen tot het abonnement ingaat, maar als u een NS Flex-abonnement hebt besteld, dan is dat saldo na ingang van het abonnement niet meer nodig. U kunt het dan wel uit laten betalen bij een servicebalie, maar wellicht is het kopen van e-tickets tot de ingangsdatum handiger.

9 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • June 16, 2021

Het abonnement is pas geldig vanaf de ingangsdatum die u bij de bestelling hebt gekozen, ook als u de OV-chipkaart eerder ontvangt.

U zou eventueel wel na ontvangst van de kaart er saldo op kunnen laden en er dan op saldo mee kunnen reizen tot het abonnement ingaat, maar als u een NS Flex-abonnement hebt besteld, dan is dat saldo na ingang van het abonnement niet meer nodig. U kunt het dan wel uit laten betalen bij een servicebalie, maar wellicht is het kopen van e-tickets tot de ingangsdatum handiger.


  • Op het juiste spoor
  • June 21, 2021

Ik heb een voordeelurenkaart abonnement. Kan ik hier in de maanden juli en augustus ook voor 9.00 uur en verder de hele dag met korting meereizen? Eerder was dit wel mogelijk maar ik kan het nergens meer terugvinden in de voorwaarden.


Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • June 21, 2021

Dat is helaas niet meer mogelijk. Je kan nog wel tijdens de daluren inchecken en tijdens de spits met korting reizen. Let wel op dat er niet te veel tijd zit tussen het incheckmoment en het reizen. Alle veranderingen ten opzichte van de wijzigingen van de voorwaarden kan je hier vinden.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • June 21, 2021

Ik heb een voordeelurenkaart abonnement. Kan ik hier in de maanden juli en augustus ook voor 9.00 uur en verder de hele dag met korting meereizen? Eerder was dit wel mogelijk maar ik kan het nergens meer terugvinden in de voorwaarden.


Als het goed is, heb je in december 2020 de gewijzigde voorwaarden ontvangen.


Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • June 21, 2021

Even als aanvulling op @Erryt NS : als u keuzedagen heeft, dan geldt in de ochtend- en middagspits. Dat is ook in juli en augustus. Als u zonder verdere kosten met een keuzedag  wilt reizen, kan inchecken in de middagspits ook niet meer. Dat was altijd wel mogelijk maar is ook afgeschaft.

 


  • Op het juiste spoor
  • August 12, 2022

Ik wil een traject abonnement voor mijn dochter starten vanaf 23 aug. Betaal ik dan voor de hele maand augustus? Want dan kan ik beter het abonnement per 1 september in laten gaan en tot die tijd met losse ritten betalen. Wat is jullie advies?


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • August 12, 2022

Hoi Joen,

Als het abonnement op 23 augustus ingaat, betaalt u ook vanaf 23 augustus. Er zal dan maandelijks rond de 23e een factuur komen. Tenzij ze al een ander abonnement heeft, dan blijft de huidige factuurdatum gelijk. Maar de kosten worden uiteindelijk altijd naar rato per dag berekend.


iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • August 12, 2022

@Joen Zie: 

 


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • August 12, 2022

Als je een abonnement afsluit met ingangsdatum 23 augustus is de eerste factuur over de periode 23 augustus t/m 22 september je betaalt dus pas vanaf de 23e.