beantwoord

abonnoment stopzetten, waarvan ov kaart verlopen is

  • 26 February 2024
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

Hoe zeg ik mijn flex abonnement terwijl mijn ov verlopen is.

icon

Beste antwoord door Laura NS 26 February 2024, 11:41

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi PaulineZwijnenburg,

Dit kun je doen in Mijn NS. Ga naar de productpagina van je abonnement, kies daar voor ‘Wijzig’ en vervolgens voor ‘Abonnement opzeggen of tijdelijk stopzetten'.

 

Helaas werken wijzigingen niet meer wanneer de kaart is verlopen. De kaart dient geblokkeerd te worden bij OV-chipkaart, waarna we als klantenservice het abonnement in zijn geheel kunnen stopzetten zonder benodigde actie bij een automaat.

Badge +3

Helaas werken wijzigingen niet meer wanneer de kaart is verlopen. De kaart dient geblokkeerd te worden bij OV-chipkaart, waarna we als klantenservice het abonnement in zijn geheel kunnen stopzetten zonder benodigde actie bij een automaat.

Dat gaat ‘m niet worden, een verlopen kaart kan niet geblokkeerd worden (want waarom zou je?).

Kaarten die niet langer dan een jaar verlopen zijn kan je nog blokkeren en dat dient ook te gebeuren voordat wij een abonnement kunnen beëindigen zonder dat er een beëindiging bevestigd dient te worden bij een OV-automaat.

Badge +3

Kaarten die niet langer dan een jaar verlopen zijn kan je nog blokkeren en dat dient ook te gebeuren voordat wij een abonnement kunnen beëindigen zonder dat er een beëindiging bevestigd dient te worden bij een OV-automaat.

Je hebt gelijk! 😅 Een kaart die verlopen is kan je binnen een jaar nog vernieuwen met behoud van je abonnement(en), en OV-chipkaaart weet natuurlijk niet dat je het NS abonnement niet meer wilt.

Van die kaartvernieuwing moet je dus (actief) afzien, maar de kaart zelf is natuurlijk niet meer bruikbaar dus daar valt weinig aan te blokkeren.

Reageer