Actie: 25% korting op Flex Weekend Vrij



Toon eerste bericht

54 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik moet 'm nu wel vanuit de webshop bestellen om die korting te krijgen. Bij de vorige Dal Voordeel-actie kon ik ook vanuit Mijn NS het abonnement wijzigen naar het abonnement met korting, maar daar trapt-ie nu niet in.

Ik moet 'm nu wel vanuit de webshop bestellen om die korting te krijgen. Bij de vorige Dal Voordeel-actie kon ik ook vanuit Mijn NS het abonnement wijzigen naar het abonnement met korting, maar daar trapt-ie nu niet in.

Dat zal weinigen weerhouden.

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan 'm als bestaande klant ook gewoon weer bestellen.

Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen. 

Wat een waanzin weer. Weekend Vrij is juist veel te goedkoop vergeleken met andere producten en dan gaat NS juist dat in de dump doen. Het wordt tijd dat de bezem nu eindelijk eens door de commerciële afdeling gaat 

De voorwaarden zijn zeker ook geschreven door dezelfde afdeling. De kans dat een jurist onderstaande zin typt, zou nul moeten zijn.

De gewijzigde actievoorwaarden gelden vanaf de datum van inwerkingtreding.

Badge +3

Ik moet 'm nu wel vanuit de webshop bestellen om die korting te krijgen. Bij de vorige Dal Voordeel-actie kon ik ook vanuit Mijn NS het abonnement wijzigen naar het abonnement met korting, maar daar trapt-ie nu niet in.

Alle Flex abonnementswisselingen gaan via de Webshop, maar de link naar de actie is een variant van het reguliere Weekend Vrij.

Als je de URL vanut Mijn NS aanvult met ?p=WVR23 dan krijg je ook de actieprijs 😅

https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/bestelling/producten/4?p=WVR23

 

De voorwaarden zijn zeker ook geschreven door dezelfde afdeling. De kans dat een jurist onderstaande zin typt, zou nul moeten zijn.

De gewijzigde actievoorwaarden gelden vanaf de datum van inwerkingtreding.

Dat laatste is meestal zo.😂

Reputatie 7
Badge +3

Ze konden het wel beter communiceren

Er staan toch prijzen genoemd? En dat zijn niet de 65+ prijzen. NS geeft nooit korting op korting. Daarbij is het een actie voor nieuwe klanten, als jij al 65+ korting had, ben jij een bestaande klant.

Reputatie 7

Aantrekkelijke actie ! Keerzijde is helaas nog drukkere treinen in het weekend op bepaalde routes ivm lage frequentie, zeker met het oog op het komende zomer- en vakantieseizoen. 

Badge +3

Er staan toch prijzen genoemd? En dat zijn niet de 65+ prijzen. NS geeft nooit korting op korting. Daarbij is het een actie voor nieuwe klanten, als jij al 65+ korting had, ben jij een bestaande klant.

Dat is niet waar, want bestaande (Flex) klanten kunnen ook gewoon de 2 maanden 25% korting krijgen op Weekend Vrij, al zal dat misschien niet zo bedoeld zijn.

Probleem is dat de korting voor 65+ (die al € 10,00 per maand korting op de ‘hoofdsom’ van € 34,95 krijgen) blijkbaar niet samengaat met de actie, al zou dat prima kunnen.

Dan wordt het dus 2 maanden lang 75% van € 34,95 = € 26,21 en daarop de € 10,00 korting voor 65+ maakt € 16,21 in plaats van de huidige € 24,95 (als je al Weekend Vrij hebt).

Op de doordeweekse dalkorting (€ 3,40 per maand) en 1e klas toeslag (€ 9,00 per maand of € 8,00 per maand voor 65+) wordt sowieso geen korting gegeven.

Reputatie 7
Badge +3

Er staan toch prijzen genoemd? En dat zijn niet de 65+ prijzen. NS geeft nooit korting op korting. Daarbij is het een actie voor nieuwe klanten, als jij al 65+ korting had, ben jij een bestaande klant.

Dat is niet waar, want bestaande (Flex) klanten kunnen ook gewoon de 2 maanden 25% korting krijgen op Weekend Vrij, al zal dat misschien niet zo bedoeld zijn.

Probleem is dat de korting voor 65+ (die krijgen al € 10,00 per maand korting op de ‘hoofdsom’ van € 34,95 krijgen) blijkbaar niet samengaat met de actie, al zou dat prima kunnen.

Dan wordt het dus 2 maanden lang 75% van € 34,95 = € 26,21 en daarop de € 10,00 korting voor 65+ maakt € 16,21 in plaats van de huidige € 24,95 (als je al Weekend Vrij hebt).

Op de doordeweekse dalkorting (€ 3,40 per maand) en 1e klas toeslag (€ 9,00 per maand en € 8,00 per maand voor 65+) wordt sowieso geen korting gegeven.

Zie foto bericht  @Momo over actie, daarcstaat duidelijk nieuwe klanten. Dat in de praktijk bestaande klanten ook gebruik kunnen maken van de actie is een ander verhaal.

Reputatie 7
Badge +3

Zie foto bericht  @Momo over actie, daarcstaat duidelijk nieuwe klanten. Dat in de praktijk bestaande klanten ook gebruik kunnen maken van de actie is een ander verhaal.

Nieuwe klant ben je ook als je eerder hebt gewijzigd naar Flex Basis en dan de actie bestelt. Dan kun je dus na je laatste weekend reis wijzigen naar Basis en een paar dagen later als het volgend weekend voor de deur staat en je weer wilt reizen weer terug wijzigen naar Weekend Vrij via de actiepagina. Bespaar je ook weer een paar dagen aan abonnementskosten. 

Maar NS heeft nu eenmaal de keuze gemaakt dat de 25% korting alleen geldt voor de reguliere prijs en niet voor de 65+ prijs. De prijs van €24,95 is al spotgoedkoop om een hele maand ieder weekend vrij te kunnen reizen, daar kun je zonder abonnement 1 niet zo hele lange retour reis van maken. Maar sommige mensen zijn nooit tevreden. 

Badge +3

daar kun je zonder abonnement 1 niet zo hele lange retour reis van maken. Maar sommige mensen zijn nooit tevreden. 

Inderdaad. Met Weekend Voordeel (40% korting) één keer buiten de spits heen en weer van Eindhoven naar Leiden € 28,44 (en daar komt de € 2,20 voor het abonnement nog bij).

En met Weekend Vrij voor die € 26,12 per maand maar liefst 9 weekenden onbeperkt door heel Nederland.

Om daar nog euro’s leeftijdskorting op te gaan geven heeft weinig zin (men betaalt immers al slechts € 24,95 en dus minder dan het actietarief) 😣

Zonder abonnement kom ik voor die prijs niet eens retour van Eindhoven naar Utrecht, want dat kost tegenwoordig al € 33,80

Het gaat om de communicatie, die was bedroevend

Badge +3

Het gaat om de communicatie, die was bedroevend

Ik snap de frustratie, maar het is vergelijkbaar met een tijdje terug toen er (door iedereen, totaal niet over nagedacht beste NS) ‘onbeperkt’ 1e klas upgrades te bestellen waren voor € 1,00 per dag.

Veel mensen met een 1e klas abonnement hebben toen per direct hun abonnement gewijzigd naar 2e klas.

Niet eens om de te verwachten drukte (van o.a. studenten) maar gewoon omdat het ze geld bespaarde, want wie gaat er nu (met bijv. Dal Vrij 1e klas) € 40,00 per maand betalen voor 1e klas als je voor 20 dagen reizen in een maand daar maar de helft voor zou hoeven betalen?

Voor mijzelf (zie rekenvoorbeeld in vorige reactie) zou ik gewoon die actie nemen als ik toevallig een weekendje Leiden doe (dat staat toevallig nog in de planning!), maar denk maar niet dat ik het een maand langer neem want 40% korting (Dal Voordeel) of zelfs Weekend Voordeel is goedkoper voor de rest van mijn reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Het gaat om de communicatie, die was bedroevend

Bedroevend nog wel. Het is gewoon een kwestie van goed lezen, en niet lezen wat je zelf wilt lezen. Er werd aangegeven dat met de actiekorting Weekend Vrij geen €34,95 kostte maar slechts €26,21. Als je met de 65+ korting minder dan dit betaalt moet er toch wel ergens een bel gaan rinkelen? En anders kan het nooit kwaad dit na te vragen bij klantenservice of hier op deze community, vragen staat vrij Verder jammer dat u dat van de 65+ korting niet eerder hier meldde, had weer belkosten en de kosten van de postzegels gescheeld. 

 

Voor mijzelf (zie rekenvoorbeeld in vorige reactie) zou ik gewoon die actie nemen als ik toevallig een weekendje Leiden doe (dat staat toevallig nog in de planning!), 

Weekendje Leiden? Ik weet van niks, maar je weet, je bent altijd welkom hier. 😁

Ik heb het allemaal aan de Surinaamse mevrouw van klantenservice verteld. Maar kreeg dus geen antwoord, ze wist het niet en ik moest later weer bellen. Ik stop nu met deze discussie. Ik blijf erbij dat de communicatie slecht was. Chatten, verbinding viel weg tot 2 keer en geen antwoord, bellen 3 keer geen antwoord. Ik ben gewend te e-mailen, en dat kan niet met ns. Ben 75 en dat twitteren en chatten etc vind ik lastig en onrustig. Heb een slecht gehoor, dus bellen valt ook niet mee. 

Reputatie 7
Badge +3

Wat betreft de communucatie om uw vraag beantwoord te zien ben ik met u eens dat dit heel wat beter had gekund. Er zijn wel vaker klachten over de klantenservice in Suriname, bij een beetje moeilijke vragen weten ze al niet meer. Ik heb ook het idee dat er veel verloop is bij de klantenservice, mogelijk vaak nieuwe medewerkers die het nog niet weten, nog niet goed genoeg ingewerkt zijn om alles te weten. Zal misschien wel aan de krapte in de arbeidsmarkt liggen. Zolang het niet om persoonlijke gegevens gaat zijn veel vragen hier op de community te beantwoorden. 

Ik kreeg vandaag een keurige e-mail naar aanleiding van de brief. Ik had de indruk dat de betreffende servicemedewerker hier op de community gekeken had, zij/hij snapte precies waarom ik boos geworden was en ik kreeg excuses. Okay het kostte 2 postzegels, maar ik weet nu heel veel over het functioneren van de klantenservice en heb vertelstof voor vele verjaardagen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik kreeg vandaag een keurige e-mail naar aanleiding van de brief. Ik had de indruk dat de betreffende servicemedewerker hier op de community gekeken had, zij/hij snapte precies waarom ik boos geworden was en ik kreeg excuses. Okay het kostte 2 postzegels, maar ik weet nu heel veel over het functioneren van de klantenservice en heb vertelstof voor vele verjaardagen. 

Dan hebben ze de achterstand snel weggewerkt. Eind 2022 was de wachttijd minstens een half jaar voor beantwoorden van brieven.

De actie lijkt te zijn afgelopen. Wanneer je op de link klikt en probeert te bestellen, dan verschijnt er alleen een Weekend Vrij abonnement zonder korting.

Reputatie 7
Badge +3

De actie lijkt te zijn afgelopen. Wanneer je op de link klikt en probeert te bestellen, dan verschijnt er alleen een Weekend Vrij abonnement zonder korting.

Via de link van @Robert B kan ik gewoon weekendvrij tegen actietarief bestellen.

 

Er is weer een actie waarbij je 2 maanden 25% korting krijgt op een NS Flex Weekend Vrij abonnement. De actie geldt van 24 april t/m 30 juni 2023.

https://www.ns.nl/abonnementen/reis-met-weekend-vrij

Dit aanbod geldt voor nieuwe klanten. Nieuwe klant wil zeggen dat je bij het afsluiten van het abonnement niet geregistreerd staat als NS Flex-klant, met uitzondering van NS Flex Basis. Ook als je eerder een NS Flex-abonnement hebt gehad en dit abonnement hebt beëindigd, word je voor deze actie gezien als nieuwe klant

Op mijn vandaag ontvangen nota is de actiekorting niet toegepast ( abo op 27 mei afgesloten) Wat moet ik nu doen? Ik heb geprobeerd te chatten, maar dat liep helemaal vast

 

Op mijn vandaag ontvangen nota is de actiekorting niet toegepast ( abo op 27 mei afgesloten) Wat moet ik nu doen? Ik heb geprobeerd te chatten, maar dat liep helemaal vast

Reputatie 7
Badge +3

 

Op mijn vandaag ontvangen nota is de actiekorting niet toegepast ( abo op 27 mei afgesloten) Wat moet ik nu doen? Ik heb geprobeerd te chatten, maar dat liep helemaal vast

Heb je wel via de actielink besteld? Had je al een flex abonnement voordat je deze bestelde?

Badge +3

 

Op mijn vandaag ontvangen nota is de actiekorting niet toegepast ( abo op 27 mei afgesloten) Wat moet ik nu doen? Ik heb geprobeerd te chatten, maar dat liep helemaal vast

Bellen met 030 751 5155 (keuzemenu 2) dan maar.

Reageer