Actie: 25% korting op Flex Weekend Vrij

  • 4 May 2023
  • 54 reacties
  • 3908 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Super user
  • 15669 reacties

 

Er is weer een actie waarbij je 2 maanden 25% korting krijgt op een NS Flex Weekend Vrij abonnement. De actie geldt van 24 april t/m 30 juni 2023.

https://www.ns.nl/abonnementen/reis-met-weekend-vrij

Dit aanbod geldt voor nieuwe klanten. Nieuwe klant wil zeggen dat je bij het afsluiten van het abonnement niet geregistreerd staat als NS Flex-klant, met uitzondering van NS Flex Basis. Ook als je eerder een NS Flex-abonnement hebt gehad en dit abonnement hebt beëindigd, word je voor deze actie gezien als nieuwe klant


54 reacties

Via de chat heb ik al eens geprobeerd, maar daar werd de verbinding verbroken. Alles aan gegevens weg

Reputatie 7
Badge +3

Dan gewoon nog eens proberen of nog eens bellen. Of als u Twitter heeft het via Twitter DM doen.

Echt, iets versturen per post aan NS is niet aan te raden, dat heeft voor NS totaal geen prioriteit en duurt heel lang voor er gereageerd wordt, als er al een reactie komt. 

Reputatie 7
Badge +3


Vandaag had ik iemand aan de lijn eindelijk, maar ze was niet te verstaan. Praatte half Surinaams en ik ben slechthorend. De meeste Surinaamse Nederlanders zijn wel goed te verstaan, maar mijn echtgenoot zei dat zo’n medewerkster misschien wel in Suriname woont. Maar ze was wel aardig en herhaalde alles als ik dat vroeg. Maar ze kon het niet oplossen, moest met een andere afdeling bellen en zette mij in de wacht. Dat was niet erg. Maar zij kreeg de medewerker die ze wilde spreken niet aan de lijn, nog een poging en weer wachten en toen zei ze dat ik maar een andere keer moest bellen. Weer een half uur verknoeid. Ik heb nu een brief getypt met bijlages en per gewone post verstuurd. Met de bijlages ( de aanbieding, mijn gegevens etc) was het wel 30 gram. Dus 2 euro aan postzegels. Maar zo langzamerhand wordt het een erezaak. En ga ik bij afwijzing het hele zaakje doorsturen naar een consumentenprogramma. Voor de schandpaal. Nu ja, ik wacht af

Wachttijd reactie op post is minimaal 6 maanden. Of je moet na bijna 5 maanden wachten langs gaan bij hoofdkantoor in Utrecht en vragen om reactie. Dan word je binnen een uur terug gebeld. Geen garantie dat er dan een goede oplossing is.

Bellen gaat sneller.

Badge +3

Als je meer berichtjes post krijg je dus een andere toevoeging? 

Ja, maar zet die optie ‘Toon gebruikerstitel’ gerust uit via https://community.ns.nl/settings/general

Reputatie 7
Badge +3

Als je meer berichtjes post krijg je dus een andere toevoeging? 

Ja, maar zet die optie ‘Toon gebruikerstitel’ gerust uit via https://community.ns.nl/settings/general

Ach ja, de rangen en badges van het serviceforum (zoals het toen nog heette) alsof het spelletje is. Kun je dus uitzetten in je profiel, verder gewoon niet op letten, heeft enkel nut. 

 

Badge +3

Wachttijd reactie op post is minimaal 6 maanden. Of je moet na bijna 5 maanden wachten langs gaan bij hoofdkantoor in Utrecht en vragen om reactie. Dan word je binnen een uur terug gebeld. Geen garantie dat er dan een goede oplossing is.

Oohh? Die stap maar gedaan en zelfs teruggebeld maar nog niets wijzer dus?

Met een camera- en geluidsman erbij werkt beter, maar dat gaat dan over wat meer dan gemiste korting(acties) en/of Keuzedagen. 😴

Over die rankings, het topic uit 2018 nog eens terug gelezen. Gaat nergens over inderdaad maar was toentertijd nog ‘leuk’ om je aanwezigheid hier (en op Twitter) te verdedigen of zo… 

 

Niet terug gebeld. Moest nog eens bellen. Terugbellen doen ze niet zei de klantenservicemevrouw. Uiteindelijk toch getwitterd. En alle belangrijke informatie op 1 foto als bijlage kunnen plaatsen. Dat rond middernacht gedaan. Na verschillende tweetjes en niet begrepen uiteindelijk rond 15.00 uur het antwoord:

Goedemiddag Jannie,

Excuses voor de late reactie. Als je gebruik maakt van de 65+ korting, dan kan je niet de actie aanvragen voor de 25% korting op het NS Flex Weekend Vrij abonnement. Excuses voor het ongemak!

Heb je verder nog vragen? ^MO
Als ze dat nu eens duidelijk vermelden bij een dergelijke actie, zucht

Nou ja, het was voor mij een hernieuwde kennismaking met Twitter, en dan moet het in het vervolg maar zo. Want al het andere werkt niet

 

Reputatie 7
Badge +3

Als ze dat nu eens duidelijk vermelden bij een dergelijke actie, zucht

Op de actiepagina staat de prijs aangegeven met en zonder korting en de prijs zonder korting is de reguliere prijs, dus niet de prijs met 65+ korting. Ook in de voorwaarden wordt aangegeven dat er 25% korting wordt gegeven op de prijs van €34,95. Er wordt ook alleen gesproken over Weekend Vrij, niet over Weekend Vrij 65+. Het zou wel heel erg goedkoop worden als je zowel de 65+ korting als deze 25% actiekorting zou krijgen. 

 

Wat me wel verbaast is dat dit antwoord niet al bij de eerdere contactmomenten gegeven had kunnen worden. Zo moeilijk zou dit toch niet moeten zijn voor de klantenservice? Had u toen ook aangegeven dat u een Weekend Vrij met 65+ korting heeft.

Ja, dat had ik aangegeven. Wat is er mis mee, dat het  2 maanden goedkoop is?. Het is toch een actie?Arriva doet dat trouwens wel, korting op korting. Met een dalvoordeel en senior dubbele korting.

Reputatie 7
Badge +3

Ieder bedrijf dat een actie doet kan hiervoor zelf de actievoorwaarden bepalen. Deze actie is dus zo dat er alleen 25% korting wordt gegeven op de reguliere prijs van €34,95 van Flex Weekend Vrij. Als het zo is dat Arriva andere actievoorwaarden heeft is dat aan Arriva om te bepalen. 

Ze konden het wel beter communiceren

Reputatie 7
Badge +3

Ze konden het wel beter communiceren

Er staan toch prijzen genoemd? En dat zijn niet de 65+ prijzen. NS geeft nooit korting op korting. Daarbij is het een actie voor nieuwe klanten, als jij al 65+ korting had, ben jij een bestaande klant.

Badge +3

Er staan toch prijzen genoemd? En dat zijn niet de 65+ prijzen. NS geeft nooit korting op korting. Daarbij is het een actie voor nieuwe klanten, als jij al 65+ korting had, ben jij een bestaande klant.

Dat is niet waar, want bestaande (Flex) klanten kunnen ook gewoon de 2 maanden 25% korting krijgen op Weekend Vrij, al zal dat misschien niet zo bedoeld zijn.

Probleem is dat de korting voor 65+ (die al € 10,00 per maand korting op de ‘hoofdsom’ van € 34,95 krijgen) blijkbaar niet samengaat met de actie, al zou dat prima kunnen.

Dan wordt het dus 2 maanden lang 75% van € 34,95 = € 26,21 en daarop de € 10,00 korting voor 65+ maakt € 16,21 in plaats van de huidige € 24,95 (als je al Weekend Vrij hebt).

Op de doordeweekse dalkorting (€ 3,40 per maand) en 1e klas toeslag (€ 9,00 per maand of € 8,00 per maand voor 65+) wordt sowieso geen korting gegeven.

Reputatie 7
Badge +3

Er staan toch prijzen genoemd? En dat zijn niet de 65+ prijzen. NS geeft nooit korting op korting. Daarbij is het een actie voor nieuwe klanten, als jij al 65+ korting had, ben jij een bestaande klant.

Dat is niet waar, want bestaande (Flex) klanten kunnen ook gewoon de 2 maanden 25% korting krijgen op Weekend Vrij, al zal dat misschien niet zo bedoeld zijn.

Probleem is dat de korting voor 65+ (die krijgen al € 10,00 per maand korting op de ‘hoofdsom’ van € 34,95 krijgen) blijkbaar niet samengaat met de actie, al zou dat prima kunnen.

Dan wordt het dus 2 maanden lang 75% van € 34,95 = € 26,21 en daarop de € 10,00 korting voor 65+ maakt € 16,21 in plaats van de huidige € 24,95 (als je al Weekend Vrij hebt).

Op de doordeweekse dalkorting (€ 3,40 per maand) en 1e klas toeslag (€ 9,00 per maand en € 8,00 per maand voor 65+) wordt sowieso geen korting gegeven.

Zie foto bericht  @Momo over actie, daarcstaat duidelijk nieuwe klanten. Dat in de praktijk bestaande klanten ook gebruik kunnen maken van de actie is een ander verhaal.

Reputatie 7
Badge +3

Zie foto bericht  @Momo over actie, daarcstaat duidelijk nieuwe klanten. Dat in de praktijk bestaande klanten ook gebruik kunnen maken van de actie is een ander verhaal.

Nieuwe klant ben je ook als je eerder hebt gewijzigd naar Flex Basis en dan de actie bestelt. Dan kun je dus na je laatste weekend reis wijzigen naar Basis en een paar dagen later als het volgend weekend voor de deur staat en je weer wilt reizen weer terug wijzigen naar Weekend Vrij via de actiepagina. Bespaar je ook weer een paar dagen aan abonnementskosten. 

Maar NS heeft nu eenmaal de keuze gemaakt dat de 25% korting alleen geldt voor de reguliere prijs en niet voor de 65+ prijs. De prijs van €24,95 is al spotgoedkoop om een hele maand ieder weekend vrij te kunnen reizen, daar kun je zonder abonnement 1 niet zo hele lange retour reis van maken. Maar sommige mensen zijn nooit tevreden. 

Badge +3

daar kun je zonder abonnement 1 niet zo hele lange retour reis van maken. Maar sommige mensen zijn nooit tevreden. 

Inderdaad. Met Weekend Voordeel (40% korting) één keer buiten de spits heen en weer van Eindhoven naar Leiden € 28,44 (en daar komt de € 2,20 voor het abonnement nog bij).

En met Weekend Vrij voor die € 26,12 per maand maar liefst 9 weekenden onbeperkt door heel Nederland.

Om daar nog euro’s leeftijdskorting op te gaan geven heeft weinig zin (men betaalt immers al slechts € 24,95 en dus minder dan het actietarief) 😣

Zonder abonnement kom ik voor die prijs niet eens retour van Eindhoven naar Utrecht, want dat kost tegenwoordig al € 33,80

Het gaat om de communicatie, die was bedroevend

Badge +3

Het gaat om de communicatie, die was bedroevend

Ik snap de frustratie, maar het is vergelijkbaar met een tijdje terug toen er (door iedereen, totaal niet over nagedacht beste NS) ‘onbeperkt’ 1e klas upgrades te bestellen waren voor € 1,00 per dag.

Veel mensen met een 1e klas abonnement hebben toen per direct hun abonnement gewijzigd naar 2e klas.

Niet eens om de te verwachten drukte (van o.a. studenten) maar gewoon omdat het ze geld bespaarde, want wie gaat er nu (met bijv. Dal Vrij 1e klas) € 40,00 per maand betalen voor 1e klas als je voor 20 dagen reizen in een maand daar maar de helft voor zou hoeven betalen?

Voor mijzelf (zie rekenvoorbeeld in vorige reactie) zou ik gewoon die actie nemen als ik toevallig een weekendje Leiden doe (dat staat toevallig nog in de planning!), maar denk maar niet dat ik het een maand langer neem want 40% korting (Dal Voordeel) of zelfs Weekend Voordeel is goedkoper voor de rest van mijn reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Het gaat om de communicatie, die was bedroevend

Bedroevend nog wel. Het is gewoon een kwestie van goed lezen, en niet lezen wat je zelf wilt lezen. Er werd aangegeven dat met de actiekorting Weekend Vrij geen €34,95 kostte maar slechts €26,21. Als je met de 65+ korting minder dan dit betaalt moet er toch wel ergens een bel gaan rinkelen? En anders kan het nooit kwaad dit na te vragen bij klantenservice of hier op deze community, vragen staat vrij Verder jammer dat u dat van de 65+ korting niet eerder hier meldde, had weer belkosten en de kosten van de postzegels gescheeld. 

 

Voor mijzelf (zie rekenvoorbeeld in vorige reactie) zou ik gewoon die actie nemen als ik toevallig een weekendje Leiden doe (dat staat toevallig nog in de planning!), 

Weekendje Leiden? Ik weet van niks, maar je weet, je bent altijd welkom hier. 😁

Ik heb het allemaal aan de Surinaamse mevrouw van klantenservice verteld. Maar kreeg dus geen antwoord, ze wist het niet en ik moest later weer bellen. Ik stop nu met deze discussie. Ik blijf erbij dat de communicatie slecht was. Chatten, verbinding viel weg tot 2 keer en geen antwoord, bellen 3 keer geen antwoord. Ik ben gewend te e-mailen, en dat kan niet met ns. Ben 75 en dat twitteren en chatten etc vind ik lastig en onrustig. Heb een slecht gehoor, dus bellen valt ook niet mee. 

Reputatie 7
Badge +3

Wat betreft de communucatie om uw vraag beantwoord te zien ben ik met u eens dat dit heel wat beter had gekund. Er zijn wel vaker klachten over de klantenservice in Suriname, bij een beetje moeilijke vragen weten ze al niet meer. Ik heb ook het idee dat er veel verloop is bij de klantenservice, mogelijk vaak nieuwe medewerkers die het nog niet weten, nog niet goed genoeg ingewerkt zijn om alles te weten. Zal misschien wel aan de krapte in de arbeidsmarkt liggen. Zolang het niet om persoonlijke gegevens gaat zijn veel vragen hier op de community te beantwoorden. 

Ik kreeg vandaag een keurige e-mail naar aanleiding van de brief. Ik had de indruk dat de betreffende servicemedewerker hier op de community gekeken had, zij/hij snapte precies waarom ik boos geworden was en ik kreeg excuses. Okay het kostte 2 postzegels, maar ik weet nu heel veel over het functioneren van de klantenservice en heb vertelstof voor vele verjaardagen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik kreeg vandaag een keurige e-mail naar aanleiding van de brief. Ik had de indruk dat de betreffende servicemedewerker hier op de community gekeken had, zij/hij snapte precies waarom ik boos geworden was en ik kreeg excuses. Okay het kostte 2 postzegels, maar ik weet nu heel veel over het functioneren van de klantenservice en heb vertelstof voor vele verjaardagen. 

Dan hebben ze de achterstand snel weggewerkt. Eind 2022 was de wachttijd minstens een half jaar voor beantwoorden van brieven.

Donderdag 29 juni heb ik een flex weekend geopend. Helaas is er in de actie periode het totale bedrag gerekend. Ik zou toch twee maanden voor 25 procent korting krijgen?

 

 

Reageer